TR EN

TEHLİKELİ MADDELER VE KİMYASALLAR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IGP253 TEHLİKELİ MADDELER VE KİMYASALLAR 3 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi KAAN KOÇALİ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. HATİCE RUMEYSA DELİCE
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Kimyasal risk etmenlerini, kimyasallar ile ilgili tehlikeler ve bu tehlikelerden korunma yollarının öğretilmesi
İçerik: Kimyasal maddelerin tanımı, kimyasal maddelerin sınıflandırılması, kimyasal maddelerin kullanım şekilleri ve korunma yolları

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Okuma Tehlikeli maddelerin tanımı ve sınıflandırılması Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap
2 Literatür Okuma Tehlikeli maddelerin tanımı ve sınıflandırılması- GHS Sembolleri Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap
3 Literatür Okuma Kimyasal risk etmeleri - Tozlar Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap
4 Literatür Okuma Kimyasal risk etmeleri - Gazlar Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap
5 Literatür Okuma Kimyasal risk etmeleri - Sıvılar Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap
6 Literatür Okuma Patlamadan korunma dokümanı (Tozlar, Gazlar, Sıvılar) Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap
7 Literatür Okuma Dönem içi tekrar ve soru çözümü Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Okuma Exproof sistemler - ATEX Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap
10 Literatür Okuma Malzeme güvenlik bilgi formu - MSDS Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap
11 Literatür Okuma Kimyasallarla ilgili yönetmelikler Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap
12 Literatür Okuma Kimyasalların taşıma ve depolanması & Kimyasalların türüne göre bulundurulacak koruyucular Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap
13 Literatür Okuma Öğrenci ödev incelemesi ve sunumlarının yapılması Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap
14 Literatür Okuma Öğrenci ödev incelemesi ve sunumlarının yapılması & Genel tekrar Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap
15 Literatür Okuma Dönem içi tekrar ve soru çözümü Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

ADR (Tehlikeli Malların Karayolu ile Uluslararası Taşımacılığına İlişkin Avrupa Anlaşması)
Tuğsavul, C. (2011). Kimyasal Risk Etmenleri. Ankara: Akademik Kitaplar
Occupational Safety and Health Administration, Chemical Hazards and Toxic Substances. Erişim adresi: https://www.osha.gov/chemical-hazards/standards
The OHS Body of Knowledge, Chapter 17.1 : Managing Hazardous Chemicals. Erişim adresi: https://www.ohsbok.org.au/chapter-17-chemical-hazards/
https://www.mevzuat.gov.tr/
EN 60079-10-1, EN 60079-10-2 ve CEI 31-35 standartları ve ATEX 137 [99/92/AT] – Çalışanların Patlayıcı Ortamların Tehlikelerinden Korunması Hakkında Yönetmelik
29204 Sayılı Zararlı Maddeler ve Karışımlara İlişkin Güvenlik Bilgi Formları Hakkında Yönetmelik
28848 Sayılı Maddelerin ve Karışımların Sınıflandırılması, Etiketlenmesi ve Ambalajlanması Hakkında Yönetmelik (SEA Yönetmeliği) & 10.12.2020 31330 Mükerrer Sayılı Maddelerin ve Karışımların Sınıflandırılması, Etiketlenmesi ve Ambalajlanması Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (SEA Yönetmeliği)
Kimyasalların Kaydı, Değerlendirilmesi, İzni ve Kısıtlanması Hakkında Yönetmelik (KKDİK- No: 30105)
EC No 1907/2006 sayılı Avrupa Birliği REACH Yönetmeliği
Maddelerin ve Karışımların Sınıflandırılması, Etiketlenmesi ve Ambalajlanması Hakkında Yönetmelik

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Completion of all the courses designated within the curriculum of the programme, having a total of 120 ECTS Credits, with passing grades, and
4
2
Achievement of a cumulative grade point average (CGPA) of at least 2.00 out of 4.00.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have theoretical and practical knowledge in the basic level supported by tools and other sources
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have general and numeracy skills
5
2
Related to field of science
4
3
Can detect details
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Watchful, can operate under strong stress
5
2
Can decide quickly and accurately
5
3
can work regularly and organized
4
4
Circumspect
4
5
followor of instructions
4
6
Responsible
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conduct a study in the field of advanced independent
5
2
Take responsibility as individuals and team members to solve complex and unpredictable problems encountered in applications related to the field
4
3
Plan activities for the development of a project framework and manage the staff under responsibility.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Meets basic level of knowledge and skills gained in the field to evaluate critically, identify their learning needs
5
2
directs the education of a profession at the same or a higher level of education in the same field
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have ability to inform individuals and institutions on issues related to the field; to transfer their thoughts and suggestions for solutions to problems orally and in writing
5
2
Have ability to share their thoughts on topics related to the field and proposals for solutions to the problems of quantitative and qualitative data to support the experts and people who do not
4
3
Can organize projects and activities for the social environment with social responsibility and to apply them
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can comply with scientific, cultural and ethical values in announcing collection of data related to the field, interpretation, implementation and results
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 10 2 20
Ödev 6 2 12
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 1 3 3
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 1 3 3
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 48 0 124
Genel Toplam 124
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0