Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SHP135 | HAVACILIK TERMİNOLOJİSİ | 1 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. REMZİ SIZAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ÖZLEM ÇELİK ÇELİKER |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı,öğrencilerin çalışma hayatlarında karşılaşacakları havacılık terimleri hakkında bilgi sahibi olmaları ve havacılık sektöründe esaslara hakim olmalarını sağlamaktır. |
İçerik: | İletişim ve Önemi, Havacılık alfabesi, Hava taşımacılığı terimleri, Havalimanı terimleri, Hava terimleri, Uçak terimlerini, Uçuş terimleri, Uçak kumanda satıhları, Kabin & mutfak terimleri, Tuvalet terimleri, Acil durum terimleri, İkram terimleri, Doküman terimleri, Sağlık & ilkyardım terimleri, Yolcu terimleri, Bilet işlemleri & yolcu alımı terimleri, Kişisel eşya terimleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Havacılık alfabesini bilir. |
Genel Havacılık terimlerini bilir. |
Temel havacılık terimlerini ilgili olduğu alanlarla ilişkilendirir |
Birimler arası iletişimi terminoloji kullanarak efektif biçimde yürütmek için bilinç geliştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | İnternet araştırma ve okuma | Terminoloji Kavramı Doğru Terminoloji Kullanımının Uçuş Emniyeti Açısından Önemi | Sözel Anlatım, Örnek video |
2 | İnternet araştırma ve okuma | Sivil Havacılık Sektörüyle İlgili Kavramlar Sivil Havacılığın Yan/Tamamlayıcı Sektörleriyle İlgili Kavramlar | Sözel Anlatım.Örnek video |
3 | İnternet araştırma ve okuma | Uluslararası ve Ulusal Sivil Havacılık Kuruluşları ve Otoriteleri | Sözel Anlatım.Örnek video |
4 | İnternet araştırma ve okuma | Havacılık alfabesi | Sözel Anlatım.Örnek video |
5 | İnternet araştırma ve okuma | Yolcu Hizmetlerinde Kullanılan Kodlamalar ve Karşılıkları | Sözel Anlatım.Örnek video |
6 | İnternet araştırma ve okuma | Yolcu ve ekip kodlamaları / Özel yolcu kategorileri | Sözel Anlatım.Örnek video |
7 | İnternet araştırma ve okuma | Harekat - Apron - Havalimanı Ulaşım Hizmetleri | Sözel Anlatım.Örnek video |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İnternet araştırma ve okuma | Uçuş ve Hava Durumuna Ait Terimler ve Karşılıkları | Sözel Anlatım.Örnek video |
10 | İnternet araştırma ve okuma | Uçak ve Önemli Kısımlarına Ait Terimler ve Karşılıkları | Sözel Anlatım.Örnek video |
11 | İnternet araştırma ve okuma | Kokpit Ve Kabin İle Uçak Mutfağı | Sözel Anlatım.Örnek video |
12 | İnternet araştırma ve okuma | Biletleme Ve Ücretler (Yolcu, Bagaj Ve Kargo) | Sözel Anlatım.Örnek video |
13 | İnternet araştırma ve okuma | Kargo Hizmetleri | Sözel Anlatım.Örnek video |
14 | İnternet araştırma ve okuma | Sağlık Ve İlk yardım | Sözel Anlatım.Örnek video |
15 | İnternet araştırma ve okuma | GENEL TEKRAR | Sözel Anlatım.Örnek video |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
MEB. (2011).Havacılık Terminolojisi, Ankara, Meb Yayınları. |
İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi (2017). Havacılık İşletmeciliği Terminolojisi. |
D H M İşletmesi 2011. Havacılık Terimleri Sözlüğü |
Tuncay H 2014 Havacılık Terimleri ve Kısaltmalar Sözlüğü Aviation Dictionary of Terms and Abbreviations Yalın Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to teamwork
|
3 | |||||
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
4 | |||||
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
3 | |||||
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop an awareness for life long learning
|
3 | |||||
2 |
Access and assess sectoral problems
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Be aware of legal regulations, and comply with them
|
4 | |||||
2 |
Communicate in an at least one foreign language
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Utilize communication and information technologies, as well as other technologies and equipment.
|
4 | |||||
2 |
Plan and carry out vocational processes
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communicate effectively in writing and orally
|
4 | |||||
2 |
Display their vocational self-confidence at work place
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop an entrepreneur spirite
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 5 | 1 | 5 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 7 | 2 | 14 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 1 | 4 | 4 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 1 | 3 | 3 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 59 | 0 | 98 |
Genel Toplam | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |