Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SKP131 |
NORMAL EMNİYET KURALLARI |
1 |
4 |
3 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. REMZİ SIZAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. REMZİ SIZAN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Havacılığın en önemli unsuru olan emniyet olgusu ele alınarak emniyet ile ilgili kuralları öğrenir. |
İçerik: |
Emniyet ve güvenlik arasında ki fark anlaşılarak,emniyet, risk,tehlike, potansiyel tehlike kavramlarının anlatılması,emniyeti azaltan ve arttıran unsurları öğrenir, havacılık için önemli olan Dirty Dozen, İsveç peynir modeli,Emniyet yönetim sistemini öğrenerek acil durum planı ve düzenleyici önleyici faaliyetlerin nasıl planlanması gerektiğini anlatılır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Havacılıkta emniyetin önemini algılar. |
Emniyeti arttırıcı unsurları öğrenir. |
Emniyeti bozan unsurları öğrenir. |
Emniyet Yönetim Sistemini öğrenir. |
Emniyeti bozan unsurlardan kaçınmanın yolları hakkında bilgi sahibi olur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Kaynak taraması |
EMNİYETİN ÖNEMİ |
Anlatım |
2 |
Kaynak taraması |
RİSK |
Anlatım |
3 |
Kaynak taraması |
TEHLİKE |
Anlatım |
4 |
İnternet araştırma ve okuma |
POTANSİYEL TEHLİKE |
Anlatım |
5 |
İnternet araştırma ve okuma |
EMNİYET ARTTIRAN UNSURLAR |
Anlatım ve vaka analizi |
6 |
İnternet araştırma ve okuma |
EMNİYET ARTTIRAN UNSURLAR |
Anlatım ve vaka analizi |
7 |
İnternet araştırma ve okuma |
EMNİYETİ AZALTAN UNSURLAR |
Anlatım ve vaka analizi |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
İnternet araştırma ve okuma |
EMNİYETİ AZALTAN UNSURLAR |
Anlatım |
10 |
Kaynak taraması |
DİRTY DOZEN |
Anlatım |
11 |
Kaynak taraması |
İSVEÇ PEYNİR MODELİ |
Anlatım |
12 |
Kaynak taraması |
EMNİYET YÖNETİM SİSTEMİ |
Anlatım |
13 |
Kaynak taraması |
EMNİYET YÖNETİM SİSTEMİ |
Anlatım |
14 |
Kaynak taraması |
ACİL DURUM PLANI |
Anlatım |
15 |
Kaynak taraması |
DÜZENLEYİCİ ÖNLEYİCİ FAALİYET |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Emniyet Yönetimi El Kitabı, SHGM, 2013. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to teamwork
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Develop an awareness for life long learning
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Access and assess sectoral problems
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Be aware of legal regulations, and comply with them
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Communicate in an at least one foreign language
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Utilize communication and information technologies, as well as other technologies and equipment.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Plan and carry out vocational processes
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Communicate effectively in writing and orally
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Display their vocational self-confidence at work place
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Develop an entrepreneur spirite
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
30 |
0 |
100 |
|
Genel Toplam |
100 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|