Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SKP134 |
ACİL EMNİYET KURALLARI |
2 |
4 |
3 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. REMZİ SIZAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. ZEYNEP HANDAN ULUKUZ |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Emniyet Kuralları ile ilgili gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.Havacılık faaliyetlerindeki,kabinde olması gereken emniyet prosedürlerine ilişkin konular ele alınmaktadır. |
İçerik: |
Emniyet ve güvenlik kavramları açıklanır,havacılık faaliyetlerinde kullanılacak acil durum prodesürleri hakkında bilgi verilir,Oksijen ve basınç sistemleri anlatılır,yangın ve yangın söndürme sistemleri açıklanarak tahliye anlatılır. Acil durumlarda kullanılan survival kit ve kullanımları açıklanır,Acil suya ve karaya iniş anlatılarak,hayatta kalma ile ilgili bilgiler öğretilir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Acil durumda emniyet yönetim sistemi sayesinde nasıl müdahale edileceği öğrenir |
Uçuş öncesi, uçuş ve sonrası acil durum prodesürlerini bilir |
Acil durumlarda kullanılacak ekipmanları öğrenir |
Acil durumlarda kullanılacak ekipmanların sayısını, kullanımını ve ekipmanların yerlerini öğrenir |
Çöl, orman, kutup gibi bölgelerde yaşamı idame ettirme ile ilgili bilgiler hakkında bilgi sahibi olur |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Kaynak taraması |
Emniyet ve güvenlik kavramlarının havacılık için öneminin tartışılması |
Anlatım- Soru Cevap |
2 |
Kaynak taraması |
Acil durum malzemelerinin yerleri ve tanıtımı |
Anlatım |
3 |
Kaynak taraması |
Oksijen sistemleri ve basınç boşalması |
Anlatım |
4 |
Kaynak taraması |
Yangın ve yangın söndürme sistemleri |
Anlatım |
5 |
Kaynak taraması |
Yangın söndürme prosürleri |
Anlatım |
6 |
Kaynak taraması |
Tahliye ve tahliye malzemeleri |
Anlatım |
7 |
Kaynak taraması |
Acil karaya iniş |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Kaynak taraması |
Acil suya iniş |
Anlatım |
10 |
Kaynak taraması |
İnkapesite uçuş ekibi uygulamaları |
Anlatım |
11 |
Kaynak taraması |
Türbülans prosedürleri |
Anlatım |
12 |
Kaynak taraması |
Hayatta kalma |
Anlatım |
13 |
Kaynak taraması |
Survival kit |
Anlatım-gösterme |
14 |
Kaynak taraması |
Yardımcı yolcuların seçimi |
Anlatım-Gösterme |
15 |
Kaynak taraması |
Slide |
Anlatım-Gösterme |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Slayt |
Havacılık Emniyeti- Anadolu Üniversitesi yayınları |
EMNİYET YÖNETİMİ
EL KİTABI
(Safety Management Manual – SMM) SHGM |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to teamwork
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Develop an awareness for life long learning
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Access and assess sectoral problems
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Be aware of legal regulations, and comply with them
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Communicate in an at least one foreign language
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Utilize communication and information technologies, as well as other technologies and equipment.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Plan and carry out vocational processes
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Communicate effectively in writing and orally
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Display their vocational self-confidence at work place
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Develop an entrepreneur spirite
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
14 |
2 |
28 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
3 |
4 |
12 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
33 |
0 |
98 |
|
Genel Toplam |
98 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|