Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SKP238 | UÇUCU PERSONEL GÖREV-SORUMLULUKLARI VE KİŞİSEL BAKIM-İMAJ YÖNETİMİ | 4 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. REMZİ SIZAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ÖZLEM ÇELİK ÇELİKER |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Uçucu personelin görev ve sorumlulukları ile birlikte imaj, kişisel bakım, protokol kuralları, görgü kuralları, üniforma kuralları, beden dili ve iletişim, takım çalışması ve motivasyon konularında eğitim vererek öğrencileri sektöre hazırlamak. |
İçerik: | Uçucu personelin görev ve sorumluluklar, imaj, kişisel bakım, protokol kuralları, görgü kuralları, üniforma kuralları, beden dili ve iletişim, takım çalışması ve motivasyon konuları ders içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Uçucu personelin görev ve sorumluluklarını öğrenir. |
Öğrenciler, kişisel bakım, imaj, görgü kuralları , üniforma kuralları ve protokol kuralları gibi en çok ihtiyaç duyacakları konuları öğrenir. |
Takım çalışması ve motivasyon, beden dili ve iletişim konularını öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Yazılı-görsel kaynaklar | Uçucu Personelin Görev ve Sorumlulukları | Sunum, anlatım, soru- cevap |
2 | Yazılı-görsel kaynaklar | Vücut Temizliği, El ve Ayak Bakımı, Ağız ve Diş Bakımı | Sunum, anlatım, soru- cevap |
3 | Yazılı-görsel kaynaklar | Saç Bakımı, Cilt Bakımı ve Makyaj, Formda Kalmak | Sunum, anlatım, soru- cevap |
4 | Yazılı-görsel kaynaklar | Kişisel İmaj ve Etkileşim | Sunum, anlatım, soru- cevap |
5 | Yazılı-görsel kaynaklar | Algılanma ve İmaj Yönetimi, İlk İzlenim | Sunum, anlatım, soru- cevap |
6 | Yazılı-görsel kaynaklar | İlk İzlenim Psikolojisi | Sunum, anlatım, soru- cevap |
7 | Yazılı-görsel kaynaklar | Sağlıklı Bir Kişisel İmaj | Sunum, anlatım, soru- cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yazılı-görsel kaynaklar | Profesyonel Bir İzlenim Oluşturmak | Sunum, anlatım, soru- cevap |
10 | Yazılı-görsel kaynaklar | İş Etiketi | Sunum, anlatım, soru- cevap |
11 | Yazılı-görsel kaynaklar | İzlenim Yönetimine Kavramsal Bir Bakış | Sunum, anlatım, soru- cevap |
12 | Yazılı-görsel kaynaklar | Farklı Sektörlerde Giyim | Sunum, anlatım, soru- cevap |
13 | Yazılı-görsel kaynaklar | Kişisel İmaj Yönetiminde Sözsüz İletişim | Sunum, anlatım, soru- cevap |
14 | Yazılı-görsel kaynaklar | Kişisel İmaj Yönetiminde Beden Dili | Sunum, anlatım, soru- cevap |
15 | Yazılı-görsel kaynaklar | Kişisel İmaj Yönetiminde Sözsüz İletişimin Sesli ve Nesnel Yönü | Sunum, anlatım, soru- cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MEGEP (MESLEKİ EĞİTİM VE ÖĞRETİM SİSTEMİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ)YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ KİŞİSEL BAKIM KİTABI ANKARA, 2007 |
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM PROGRAMI KİŞİSEL İMAJ YÖNETİMİ VE İMAJ DANIŞMANLIĞI KİTABI PROF.DR. NİLÜFER SEZER |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to teamwork
|
3 | |||||
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
3 | |||||
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
1 | |||||
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop an awareness for life long learning
|
1 | |||||
2 |
Access and assess sectoral problems
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Be aware of legal regulations, and comply with them
|
0 | |||||
2 |
Communicate in an at least one foreign language
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Utilize communication and information technologies, as well as other technologies and equipment.
|
0 | |||||
2 |
Plan and carry out vocational processes
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communicate effectively in writing and orally
|
3 | |||||
2 |
Display their vocational self-confidence at work place
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop an entrepreneur spirite
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 2 | 20 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 1 | 6 | 6 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 2 | 12 | 24 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 2 | 6 | 12 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 34 | 0 | 102 |
Genel Toplam | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |