Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SHP151 | HAVACILIK GÜVENLİĞİ | 1 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. REMZİ SIZAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. REMZİ SIZAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Havacılık güvenliği ile ilgili mevzuatı öğrenmek. |
İçerik: | Havacılık güvenliği ve bileşenleri, havacılık güvenliği ile ilgili düzenlemeleri, havacılık güvenliğine yönelik örnek olaylar, annex-17 kapsamındaki doküman 8973'ü, hava taşımacılığı faaliyetlerine yönelik uluslararası antlaşmalar, ülkemizde havacılık güvenliği ile ilgili yapılan düzenlemelerin ve sivil havacılık genel müdürlüğünün görevleri, havacılık güvenliği eğitim ve sertifikasyon talimatı, havalimanı güvenlik önlemleri, hava kargo güvenlik riskleri ve tehlikeli maddeler, havacılık güvenliği kapsamında alınması gereken eğitimler, havalimanı giriş kartları, güvenlik seviyeleri, mülki idare amiri ve kolluk kuvvetlerinin görevleri gibi havacılık güvenliği ile ilgili temel kavramları ve usul esasları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Havacılık güvenliği ile ilgili uluslararası mevzuatları açıklar. |
Havacılık güvenliği ile ilgili uluslararası kuruluşların mevzuatlarını açıklar. |
Uluslararası mevzuatların sivil havacılık faaliyetlerine etkilerini açıklar. |
Havayolu işletmeciliği açısından mevzuatların analiz eder . |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | oryantasyon | Tanışma, ders içeriğinin anlatılması | Anlatım |
2 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Havacılık güvenliği ve bileşenlerinin anlatılması | Anlatım |
3 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Havacılık güvenliği ile ilgili düzenlemelerin anlatılması, havacılık güvenliğinin tarihsel gelişimi | Anlatım |
4 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Havacılık güvenliğine yönelik örnek olayların incelenmesi | Anlatım,video izleme,vaka inceleme |
5 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Annex-17 kapsamındaki doküman 8973'ün anlatılması | Anlatım |
6 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Hava taşımacılığı faaliyetlerine yönelik uluslararası antlaşmaların anlatılması | Anlatım |
7 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Ülkemizde havacılık güvenliği ile ilgili yapılan düzenlemelerin ve sivil havacılık genel müdürlüğünün görevlerinin anlatılması | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Havalimanı Güvenlik Tedbirleri | Anlatım video izleme,vaka inceleme |
10 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Havalimanı Güvenliği, Güvenlik Yönetimi | Anlatım,video izleme,vaka inceleme |
11 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Havalimanında faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlar | Anlatım |
12 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Havacılık Güvenliği kapsamında alınması gereken eğitimler | Anlatım |
13 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Havalimanı giriş kartlarının anlatılması | Anlatım |
14 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Hava kargo güvenliği | Anlatım |
15 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Genel Tekrar | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
KESKİN, U., (2016), Havacılık Güvenliği, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları. |
ICAO Annex-17. |
İstanbul Üniversitesi açık ve uzaktan eğitim fakültesi-Havacılık güvenliği |
Atatürk Üniversitesi-Havacılık emniyeti ve güvenliği |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to teamwork
|
3 | |||||
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
2 | |||||
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
3 | |||||
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop an awareness for life long learning
|
3 | |||||
2 |
Access and assess sectoral problems
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Be aware of legal regulations, and comply with them
|
2 | |||||
2 |
Communicate in an at least one foreign language
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Utilize communication and information technologies, as well as other technologies and equipment.
|
2 | |||||
2 |
Plan and carry out vocational processes
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communicate effectively in writing and orally
|
2 | |||||
2 |
Display their vocational self-confidence at work place
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop an entrepreneur spirite
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 10 | 2 | 20 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 3 | 3 | 9 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 47 | 0 | 98 |
Genel Toplam | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |