Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YDL251 | MESLEKİ İNGİLİZCE I | 3 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. REMZİ SIZAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. FEHİM İLHAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Sivil Havacılık alanında İngilizce mesleki dil kullanımının ve alana özel terimlerin öğretilmesi ve sivil havacılık öğrencilerinin iş ile ilgili farklı alanlarda İngilizce iletişim becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir. |
İçerik: | Havayolları ve havaalanı hizmetlerinde farklı konulardaki teknik terimlerin ve terminolojinin kazandırılması için konu bazında okuma, kelime bilgisi, fonksiyonel İngilizce, dil gelişimi çalışmaları ders içeriğine yansıtılmıştır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Havayolu ve Havalanına özel farklı konu ve durumlara özel teknik terimler ve terminolojinin kazandırılması |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Haftalık Okuma | Miscommunication, Runway Incursion (İletişim Eksikliği, Pist İhlali) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
2 | Haftalık Okuma | The airport, airport features, positions on and around the airport, airport hazards, surface operations (Havaalanı, havaalanı özellikleri, havaalanı içindeki ve çevresindeki konumlar, havaalanı tehlikeleri, yüzey operasyonları) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
3 | Haftalık Okuma | Lost (Kayıp) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
4 | Haftalık Okuma | The Aircraft - Components of Aircraft, Describing Positions on an Airframe, Aircraft Movement and Control (Uçak - Uçağın Bileşenleri, Uçak Gövdesindeki Pozisyonların Açıklanması, Uçak Hareketi ve Kontrolü) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
5 | Haftalık Okuma | Technology (Teknoloji) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
6 | Haftalık Okuma | ATIS | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
7 | Haftalık Okuma | Animals (Hayvanlar) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Haftalık Okuma | Gravity (Yer çekimi) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
10 | Haftalık Okuma | Basic Flight Instruments, Positions inside and Outside the Aircraft, Aircraft Altitude, Basic Cockpit Instruments(Temel Uçuş Aletleri, Uçak İçi ve Dışı Pozisyonlar, Uçak İrtifası, Temel Kokpit Aletleri) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
11 | Haftalık Okuma | Health - Doctor on Board, Stress, Medical Emergency (Sağlık - Uçuştaki Doktor, Stres, Tıbbi Acil Durum) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
12 | Haftalık Okuma | Fire - Dangerous Goods Incidents Report, Smoke, On-Board Fire (Yangın -Tehlikeli Madde Olay Raporu, Duman, Araç İçi Yangın) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
13 | Haftalık Okuma | Meteorology - Microbursts, Airport Distruption, Stormy Approach (Meteoroloji - Mikro Patlamalar, Havaalanı Kesintisi, Fırtınalı Yaklaşma) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
14 | Haftalık Okuma | Landings (İnişler) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
15 | Haftalık Okuma | General Review Before Final (Final öncesi genel tekrar) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Aviation English - Henry Emery & Andy Roberts, MacMillan |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to teamwork
|
3 | |||||
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
4 | |||||
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
3 | |||||
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop an awareness for life long learning
|
3 | |||||
2 |
Access and assess sectoral problems
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Be aware of legal regulations, and comply with them
|
1 | |||||
2 |
Communicate in an at least one foreign language
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Utilize communication and information technologies, as well as other technologies and equipment.
|
1 | |||||
2 |
Plan and carry out vocational processes
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communicate effectively in writing and orally
|
5 | |||||
2 |
Display their vocational self-confidence at work place
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop an entrepreneur spirite
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 1 | 1 | 1 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 59 | 0 | 129 |
Genel Toplam | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |