Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SKP152 | NORMAL EMNİYET KURALLARI | 2 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. REMZİ SIZAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Havacılığın birincil kuralı olan uçuş emniyetinin sağlanması için önceden alınacak normal emniyet tedbirlerinin neler olduğu ve havacılıkta emniyetin önemi anlatılarak, uçakta meydana gelebilecek ve emniyeti tehdit edebilecek her türlü olumsuz durumun önlenebilmesi için kabin memurlarının, öngörülü bilgili ve proaktif beceri sahibi olan bireyler olarak yetişmesi gerekmektedir. Bu amaçla geleceğin kabin memurları olacak öğrencilerimizin uçuşun olağan operasyonu süresince normal emniyet kurallarını uygulayan, sürdürülebilirlilik bilinciyle sağlam bir emniyet kültürü edinmiş olmaları öngörülmektedir. |
İçerik: | Havacılıkta Normal Emniyet Kurallarına Giriş Kaptan, Kabin Amiri ve Kabin Memuru görev ve sorumlulukları Emniyet Denentimleri, SAFA, SANA, SACA, Ramp Denetimleri |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Normal emniyet usülleri hakkında bilgi sahibi olur |
Uçak yer ve uçuş operasyonları hakkında bilgi sahibi olur |
Emniyet tedbirlerinin önemi hakkında farkındalık kazanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama | Havacılıkta Normal Emniyet Kurallarına Giriş Kaptan, Kabin Amiri ve Kabin Memuru görev ve sorumlulukları | Anlatım-Soru Cevap |
2 | Literatür Tarama | Emniyet Denentimleri, SAFA, SANA, SACA, Ramp Denetimleri | Anlatım-Soru Cevap |
3 | Literatür Tarama | Kabin Olağan Operasyonları ve Yolcu Taşınması Kuralları | Anlatım-Soru Cevap |
4 | Literatür Tarama | Bebek ve Çocuk ve Özel Durumlu Yolcuların Taşınması | Anlatım-Soru Cevap |
5 | Literatür Tarama | Hasta, Hamile, Hareket Kabiliyeti Kısıtlı, MAAS,Sedyeli Yolcuların Taşınması, Havada Sağlığı Bozulan Yolcu vb...uygulamaları | Anlatım-Soru Cevap |
6 | Literatür Tarama | Tutuklu, Deporte ve INAD Yolcular, Uçakta alkol servisi ve Alkollü Yolcu ile İlgili Uygulamalar | Anlatım-Soru Cevap |
7 | Literatür Tarama | Yüklerin Taşınması Kuralları, Ağırlık ve Denge Hesaplamaları Zamanında Kalkış / Yer Operasyonel Süreçleri, Kabin ilaçlama ve Dezenfektasyonu | Anlatım-Soru Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama | Uçuş Ekibi / Kabin Ekibi İletişimi, İnterphone Sistemi | Anlatım-Soru Cevap |
10 | Literatür Tarama | Uçak Park Yerindeyken Emniyetin Sağlanması, Ramp Güvenliği ve Emniyeti Yakıt Alımı | Anlatım-Soru Cevap |
11 | Literatür Tarama | Uçuş Öncesi Kabin Kontrolleri, ASSCL, Acil Durum (Emergency) Malzemeler, Teknik Kontroller | Anlatım-Soru Cevap |
12 | Literatür Tarama | Uçak İçi Eğlence Sistemi, Su Tankına Ait Sistemler, Kabin Işıkları, Anons Sistemi, Kabin İkaz ve Haberleşme | Anlatım-Soru Cevap |
13 | Literatür Tarama | Yolcu Emniyet Brifingi, Görme ve İşitme Engelli Yolcu Brifingi, Emg Çıkış Önünde Oturan Yolcu Brifingi | Anlatım-Soru Cevap |
14 | Literatür Tarama | Kapı Açma-Kapatma Kuralları, Kapı Slide Pozisyonları İniş/Kalkış Öncesi Kabin Hazır Raporu | Anlatım-Soru Cevap |
15 | Literatür Tarama | Kapı Açma-Kapatma Kuralları, Kapı Slide Pozisyonları İniş/Kalkış Öncesi Kabin Hazır Raporu | Anlatım-Soru Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to teamwork
|
5 | |||||
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
5 | |||||
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
4 | |||||
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop an awareness for life long learning
|
4 | |||||
2 |
Access and assess sectoral problems
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Be aware of legal regulations, and comply with them
|
4 | |||||
2 |
Communicate in an at least one foreign language
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Utilize communication and information technologies, as well as other technologies and equipment.
|
0 | |||||
2 |
Plan and carry out vocational processes
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communicate effectively in writing and orally
|
0 | |||||
2 |
Display their vocational self-confidence at work place
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop an entrepreneur spirite
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 58 | 0 | 156 |
Genel Toplam | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |