Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SKP160 |
KABİNDE GENEL SERVİS USULLERİ |
2 |
3 |
3 |
3 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. REMZİ SIZAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Uçuş öncesi, uçuş esnası ve uçuş sonrası yolculara ilişkin verilecek hizmetlerin öğrenilmesi, havayolu işletmelerinin ikram tedarik süreçleri hakkında genel bilgi sahibi olunması, kabin içerisinde ikram edilen ürünlere ve hizmetlere ilişkin genel bilgi sahibi olunması amaçlanır. |
İçerik: |
Uçuş esnasında ikram edilecek yiyecek ve içeceklerin hazırlanması ve farklı uçuş sınıflarına göre kabin içi servis usulleri öğrenilmesi, günün farklı saatine ilişkin ikram prosedürlerinin öğrenilmesi konularını kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Uçuş öncesi, uçuş sırası ve uçuş sonrası yolcu hizmetlerini öğrenir.Kabin sınıfları hakkında bilgi sahibi olur.Genel servis usulleri hakkında bilgi sahibi olur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
İnternet Araştırma ve Okuma |
Ders tanıtımı ve tanışma. |
Sözel Anlatım. |
2 |
İnternet Araştırma ve Okuma |
Havayolu Endüstirisine bakış. |
Sözel Anlatım. |
3 |
İnternet Araştırma ve Okuma |
Kabin hizmetlerine giriş. |
Sözel Anlatım. |
4 |
İnternet Araştırma ve Okuma |
Kabin ekibi görevleri ve sorumlulukları. |
Sözel Anlatım. |
5 |
İnternet Araştırma ve Okuma |
Uçuş öncesi, uçuş esnası ve uçuş sonrası kabin hizmetleri. |
Sözel Anlatım. |
6 |
İnternet Araştırma ve Okuma |
Uçuş öncesi, uçuş esnası ve uçuş sonrası kabin hizmetleri. |
Sözel Anlatım. |
7 |
İnternet Araştırma ve Okuma |
İkramın tarihçesi ve önemi. |
Sözel Anlatım. |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
İnternet Araştırma ve Okuma |
Değerlendirme. |
Sözel Anlatım. |
10 |
İnternet Araştırma ve Okuma |
İkramın Planlanması. |
Sözel Anlatım. |
11 |
İnternet Araştırma ve Okuma |
Uçak Galley ve ekipmanları. |
Sözel Anlatım. |
12 |
İnternet Araştırma ve Okuma |
Genel Servis Usulleri, yiyecek-içecek servisi. |
Sözel Anlatım. |
13 |
İnternet Araştırma ve Okuma |
Kabin ekibi servis alanlarının paylaşılması, galley temizliği ve ikramlarda önemli hususlar. |
Sözel Anlatım. |
14 |
İnternet Araştırma ve Okuma |
Yolculara servis yapılırken önemli hususlar. |
Sözel Anlatım. |
15 |
İnternet Araştırma ve Okuma |
Değerlendirme. |
Sözel Anlatım. |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Havayolu işletmeleri kabin hizmetleri eğitim dökümanları. |
Yiyecek içecek hizmetleri masa üstü servis takımları Magep 2 |
Yiyecek içecek hizmetleri uçakta servis Magep |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to teamwork
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Develop an awareness for life long learning
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Access and assess sectoral problems
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Be aware of legal regulations, and comply with them
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Communicate in an at least one foreign language
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Utilize communication and information technologies, as well as other technologies and equipment.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Plan and carry out vocational processes
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Communicate effectively in writing and orally
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Display their vocational self-confidence at work place
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Develop an entrepreneur spirite
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
5 |
2 |
10 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
3 |
3 |
9 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
25 |
0 |
78 |
|
Genel Toplam |
78 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
3,0 |
|