Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYY243 | KARŞILAŞTIRMALI SAĞLIK SİSTEMLERİ VE SAĞLIK POLİTİKALARI | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Sosyo-ekonomik düzeyleri farklı olan ülkelerin Sağlık sistemlerini ve sağlık politikalarını karşılaştırmalı bir perspektif ile değerlendirmek, incelemek ve buna bağlı olarak yeni çözüm önerileri ile sağlık sistemleri konularında bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Geçmişten günümüze sağlık sistemlerinin değerlendirilmesi, Ulusal sağlık politikaları ve bunları etkileyen faktörlerin incelenmesi, Türkiye sağlık politika ve uygulamalarının incelenmesi, Genel sağlık sigortası uygulamasının değerlendirilmesi ve Uygulamalara göre ülke modelleri ve bunların karşılaştırılması. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sağlık sistemi kavramını tanımlar. |
Sağlık sisteminin farklı bileşenlerini açıklar. |
Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sisteminin temel bileşenlerini sıralar. |
Sağlık planlamasını ve politikalarını karşılaştırır. |
Ülkelerin sağlık sistemlerinin güçlü ve zayıf yanlarını açıklar. |
Türk Sağlık sistemini, Türk sağlık politikası çerçevesinde değerlendirir. |
Bir ülkenin sağlık sistemini ekonomik ve sosyal boyutlarıyla nitelendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. | Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri Yaklaşımının ve Kavramların Tanıtılması | Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme |
2 | Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. | Sağlık Sistemi | Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme |
3 | Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. | Sağlık Sisteminin Fonksiyonları | Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme |
4 | Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. | Sağlık Sisteminin Sınıflandırılması | Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme |
5 | Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. | Sağlık Hizmeti Finansmanının Sınıflandırılması | Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme |
6 | Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. | Sağlık Sistemlerini karşılaştırma Yaklaşımları | Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme |
7 | Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. | Sağlığın Teşviki ve Geliştirilmesi | Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. | Sağlıklı Toplum Anlayışı | Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme |
10 | Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. | Türkiye’de Sağlık Politikalarının Gelişimi | Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme |
11 | Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. | Küresel Sağlık Politikaları | Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme |
12 | Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. | Sağlık Hizmetlerinin Sunumu | Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme |
13 | Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. | İngiltere Sağlık Sistemi | Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme |
14 | Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. | Yunanistan Sağlık Sistemi | Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme |
15 | Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. | Japonya Sağlık Sistemi | Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sargutan, Erdal. Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri. Hacettepe Yayınevi, 2006. |
Elmacı, Nuran. Sağlık Antropolojisi. Siyasal Kitabevi,2013. |
Keyder, Çağlar & Üstündağ, Nazan. Avrupa'da ve Türkiye'de Sağlık Politikaları. İletişim Yayınları, 2007. |
Yıldırım, Hasan Hüseyin. Hükümet Sistemleri Ve Sağlık Politikaları. ABSAM Yayınları,2017. |
OECD Sağlık Sistemi İncelemeleri TÜRKİYE, – ISBN 978-975-590-282-1 https://sbu.saglik.gov.tr/ekutuphane/kitaplar/oecdkitap.pdf |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on Health Management's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about Health Management.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on Health Management, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on Health Management studies.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on Health Management.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on Health Management.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can inform people and institutions relevant to Health Management by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can gather, interpret, and execute information about Health Management field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 10 | 2 | 20 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 12 | 1 | 12 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 69 | 0 | 154 |
Genel Toplam | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |