TR EN

SAĞLIK KURUMLARINDA PAZARLAMA YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SYY244 SAĞLIK KURUMLARINDA PAZARLAMA YÖNETİMİ 4 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Sağlık kurumlarında pazarlama yönetimi konusundaki temel yaklaşımları, kavramları ve tekniklerine ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Sağlık hizmetlerinde pazarlama kavramı, Sağlık hizmetleri pazarlamasının özellikleri ve diğer endüstrilerinden farklılıkları, Sağlık hizmetleri pazarlamasının geçmişi ve gelişmesine etki eden faktörler, Sağlık hizmetleri pazarlamasının nedenleri, Tüketici, müşteri ve hasta kavramları, Sağlık kuruluşları ve pazarlama fonksiyonu ilişkisi, Pazarlama organizasyonu ve sağlık kurumunda pazarlama yönetiminin yeri ve rolü, Sağlık hizmetleri pazarında pazar bölümlendirme ve talep yönetimi, Sağlık hizmetlerinde pazarlamanın gerçekleşmesi için şartlar, Rekabet kavramı; Ürün fiyatlandırma, dağıtım fonksiyonu ilişkisi, Dağıtım kanalı, Pazarlama faaliyet örnekleri, Tutundurma

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sağlık hizmetleri pazarlamasını tanımlar.
Pazarlama kararlarını tanımlar.
Modern pazarlama trendlerini inceler.
Sağlık hizmetlerinde pazarlama stratejilerini açıklar.
Sağlık kurumlarında pazarlamanın uygulanmasında karşılaşılan sorunları analiz eder.
Sağlık kurumlarının çevreleriyle olan ilişkilerinin düzenlenmesinde halkla ilişkiler, reklam, kişisel satış gibi tutundurma araçlarının nasıl kullanılacağını yorumlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Bireysel araştırma Dersin Tanıtımı,Giriş Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay.
2 Literatür tarama, Bireysel araştırma Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi ve Küreselleşme Sürecinin Pazarlamaya Etkileri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay.
3 Literatür tarama, Bireysel araştırma Güncel Pazarlama Trendleri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay.
4 Literatür tarama, Bireysel araştırma Pazarlama Çevresi: Makro Faktörler Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay.
5 Literatür tarama, Bireysel araştırma Pazarlama Çevresi: Mikro Faktörler Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay.
6 Literatür tarama, Bireysel araştırma Stratejik Pazarlama Planlaması Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay.
7 Literatür tarama, Bireysel araştırma Pazarlama Araştırmaları Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay.
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Bireysel araştırma Tüketici Davranışı Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay.
10 Literatür tarama, Bireysel araştırma Ürün Kararları: Ürün Hayat Seyri, İnovasyon ve Yeni Ürün Geliştirme Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay.
11 Literatür tarama, Bireysel araştırma Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi - Konumlandırma ve Rekabetçi Stratejiler Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay.
12 Literatür tarama, Bireysel araştırma Marka Çalışmaları Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay.
13 Literatür tarama, Bireysel araştırma Fiyatlandırma Kararları: Amaçlar ve Yöntemler Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay.
14 Literatür tarama, Bireysel araştırma Dağıtım Kararları: Amaçlar ve Yöntemler Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay.
15 Literatür tarama, Bireysel araştırma Tutundurma Kararları: Amaçlar ve Yöntemler Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Tengilimoğlu, D. (2011) Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi
Peter, J. P., Donnelly, James H. (2016). Pazarlama Yönetimi. Nobel Akademik Yayıncılık
İslamoğlu, A.H. (2011). Pazarlama Yönetimi (5. Baskı). Beta Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on Health Management's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about Health Management.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on Health Management, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on Health Management studies.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on Health Management.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on Health Management.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can inform people and institutions relevant to Health Management by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can gather, interpret, and execute information about Health Management field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 4 56
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 3 21
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 58 0 149
Genel Toplam 149
Toplam İş Yükü / 25.5 5,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0