Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SYY246 |
HASTANE YÖNETİMİ VE ORGANİZASYONU |
4 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Ders kapsamında, hastane yönetimi ve organizasyonu hakkındaki temel kavramların tartışılması, Türkiye’de ve dünyada sağlık hizmetlerinin yapısının ve yönetiminin değerlendirilmesi ve uygulamaların öğrenilmesine yönelik bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Hastane yönetimi ve organizasyonu ile ilgili kavramları, Türkiye’de Sağlık Hizmetlerinin Gelişimi, Hastane hizmet birimlerine ilişkin kavramlar, Klinik çalışmalar ile ilgili kavramlar, Hastanelerin Örgütlenmesi, Hastane yönetimi açısından önemli olan diğer kavramlar, tıpta ve diş hekimliğinde uzmanlık dalları, Türkiye’de Hastane Organizasyonu, Sağlık Bakanlığı hastanelerinin organizasyonu, Üniversite ve özel hastanelerin organizasyonu, Özel hastane kuruluş, bina alt yapı ve personel standartları, Özel hastane hizmet ünitelerinin standartları, Türkiye’de Sağlık Hizmetlerinin Örgütlenmesi, Uluslararası Sağlık Örgütleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Sağlık kavramını ve sağlığı etkileyen faktörleri açıklar. |
Sağlık sistemini, etkili sağlık sisteminin özelliklerini sıralar. |
Türkiye’ de sağlık hizmetlerinin gelişimini ve örgütlenmesini planlar. |
Uluslararası sağlık kuruluşlarını sıralar. |
Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini analiz eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Taraması |
Hastane Yönetiminde Temel Kavramlar |
Anlatım, Tartışma |
2 |
Literatür Taraması |
Hastane Hizmet Birimlerine İlişkin Kavramlar: Klinik Çalışmalar ile İlgili Kavramlar |
Anlatım, Tartışma |
3 |
Literatür Taraması |
Hastane Yönetimi Açısından Önemli Olan Diğer Kavramlar |
Anlatım, Tartışma |
4 |
Literatür Taraması |
Tıpta Uzmanlık Ana Dalları |
Anlatım, Tartışma |
5 |
Literatür Taraması |
Türkiye’de Hastane Organizasyonu |
Anlatım, Tartışma |
6 |
Literatür Taraması |
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Organizasyonu |
Anlatım, Tartışma |
7 |
Literatür Taraması |
Üniversite Hastanelerinin Organizasyonu |
Anlatım, Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Taraması |
Özel Hastanelerde Organizasyon |
Anlatım, Tartışma |
10 |
Literatür Taraması |
Özel Hastane Kuruluş, Bina Alt Yapı ve Personel Standartları |
Anlatım, Tartışma |
11 |
Literatür Taraması |
Özel Hastane Hizmet Ünitelerinin Standartları |
Anlatım, Tartışma |
12 |
Literatür Taraması |
Türkiye’de Sağlık Hizmetlerinin Örgütlenmesi |
Anlatım, Tartışma |
13 |
Literatür Taraması |
Uluslararası Sağlık Örgütleri |
Anlatım, Tartışma |
14 |
Literatür Taraması |
Sağlık Kurumlarında Yönetim ve Organizasyon |
Anlatım, Tartışma |
15 |
Literatür Taraması |
Genel Konu Tekrarı |
Anlatım, Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Hastane Yönetimi ve Organizasyonu (Prof. Dr. İsmail Ağırbaş) |
Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi (Prof. Dr. Şahin Kavuncubaşı, Dr. Selami Yıldırım) |
Sağlık Hizmetleri Yönetimi (Doç. Dr. Metin Ateş) |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on Health Management's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about Health Management.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on Health Management, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on Health Management studies.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on Health Management.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on Health Management.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/she can inform people and institutions relevant to Health Management by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/she can gather, interpret, and execute information about Health Management field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
3 |
1 |
3 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
3 |
1 |
3 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
1 |
3 |
3 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
1 |
14 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
1 |
3 |
3 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
14 |
1 |
14 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
7 |
1 |
7 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
73 |
0 |
133 |
|
Genel Toplam |
133 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|