Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SYY343 |
MEDİKAL MUHASEBE |
5 |
3 |
3 |
3 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Sağlık sektöründe sürekli değişen mevzuatları yakında takip etmek ve doğru yorumlamak, değişimlere hızla adapte olup bu süreci yönetebilmek için raporlama, maliyet ve verimlilik çalışmalarını planlayabilmesine yönelik bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Sağlık Ekonomisi ve Harcamalar, GSS Mevzuat Yapısı, SGK Hizmet Alım Sözleşmesi, Genel Sağlık Sigortası Kanununa Genel Bakış, Sağlık Uygulama Tebliği, Hastanelerde Gider Yönetimi, Maliyet ve Verimlilik analizleri, Hastane Yönetimi Raporlama Teknikleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Sağlık hizmetleri finansmanını tanımlar |
Medikal muhasebe kavramını tanımlar |
Medikal muhasebe süresince oluşabilecek riskleri tartışır |
Medikal muhasebeyi oluşturan süreçlere değer biçer |
Medikal muhasebe uygulamalarında fatura süreçlerini organize eder |
Medula sistemini açıklar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Tarama |
Sağlık Hizmetleri Finansmanı |
Sunum, Anlatım, Tartışma |
2 |
Literatür Tarama |
Medikal Muhasebenin Önemi ve Sağlıkta Dönüşüm Sistemi |
Sunum, Anlatım, Tartışma |
3 |
Literatür Tarama |
Türkiye’de Sağlık Sektörü ve Özel Hastaneler |
Sunum, Anlatım, Tartışma |
4 |
Literatür Tarama |
Sağlık İşletmeleri ve Muhasebe |
Sunum, Anlatım, Tartışma |
5 |
Literatür Tarama |
5510 sayılı Kanuna Genel Bakış |
Sunum, Anlatım, Tartışma |
6 |
Literatür Tarama |
Sağlık Uygulama Tebliği (SUT) ve Eklerine Genel Bakış |
Sunum, Anlatım, Tartışma |
7 |
Literatür Tarama |
Medula Sistemi |
Sunum, Anlatım, Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Tarama |
Özel Hastanelerde Medikal Muhasebe |
Sunum, Anlatım, Tartışma |
10 |
Literatür Tarama |
SGK Özel Sağlık Hizmeti Sunucularından Hizmet Satın Alım Sözleşmesi |
Sunum, Anlatım, Tartışma |
11 |
Literatür Tarama |
Medikal Muhasebe Uygulamalarında Fatura Süreçleri |
Örnek Uygulama |
12 |
Literatür Tarama |
Hastalara Göre Faturalandırma |
Örnek Uygulama |
13 |
Literatür Tarama |
Medikal Muhasebe Uygulamalarında Oluşabilecek Hatalar ve Riskler |
Sunum, Anlatım, Tartışma |
14 |
Literatür Tarama |
Fatura İncelemede Örneklem Yöntemi |
Anlatım |
15 |
Literatür Tarama |
Fatura İtiraz Süreci |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Erbaşlar, G. (2018), Genel Muhasebe, Nobel Akademik Yayıncılık. |
Güdelci, E. Çemberlitaş, İ. (2020), Sağlık Kurumlarında Güncel Muhasebe ve Finans, Kriter Yayıncılık. |
SGK. (2018). Medula Web Servisleri Kullanım Kılavuzu |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on Health Management's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
|
|
|
|
3 |
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about Health Management.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on Health Management, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on Health Management studies.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on Health Management.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on Health Management.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/she can inform people and institutions relevant to Health Management by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/she can gather, interpret, and execute information about Health Management field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
10 |
2 |
20 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
5 |
5 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
26 |
0 |
77 |
|
Genel Toplam |
77 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
3,0 |
|