Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BEY246E | PUBLIC HEALTH NUTRITION | 4 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi AYLAR KARGAR MOHAMMADINAZHAD |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Toplum ve bireylerin beslenme durumlarını saptama, sık görülen beslenme sorunlarını tanımlama ve bu sorunların epidemiyolojisini inceleme yoluyla ulusal beslenme planları ve politikalarına ilişkin bilgi ve tutum kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Toplum beslenmesi ve toplum sağlığında beslenmenin önemi, toplum sağlığı diyetisyeni görevleri, özel gruplardaki beslenme sorunları, gebelik ve emziklilik dönemlerinde beslenme, 0-1 yaş çocuk beslenmesi, yaşlılık döneminde beslenme, sporcu beslenmesi, işçi beslenmesi, toplumda vitamin ve mineral eksiklikleri, afet durumunda besin ve beslenme, ulusal besin ve beslenme politikaları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Toplum sağlığında beslenmenin önemini açıklar. |
Toplum sağlığı diyetisyeni görevlerini tanımlar. |
Özel gruplardaki beslenme sorunlarını örneklerle açıklar. |
Gebelik döneminde beslenme gereksinimlerini hesaplar. |
Emziklilik dönemindeki beslenme gereksinimlerini hesaplar. |
0-1 yaş çocuk beslenmesinin önemini açıklar ve gereksinimlerini hesaplar. |
Yaşlılık dönemi beslenme sorunlarını örneklerle açıklar. |
Sporcularda beslenme gereksinimlerini tanımlar. |
İşçi beslenmesi ile ilgili sorunları açıklar. |
Toplumda beslenmeye bağlı kronik hastalıklarının epidemiyolojisini analiz eder. |
Toplumdaki vitamin ve mineral yetersizliklerinin nedenlerini açıklar . |
Afet durumlarında beslenme ihtiyaçlarını karşılamak için uygun çözümler üretir. |
Ulusal besin ve beslenme politikalarının toplum sağlığı üzerindeki etkilerini analiz eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Toplum Beslenmesi, Toplum Sağlığında Beslenmenin Önemi ve İlgi Alanları | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Toplum Sağlığı Diyetisyenin Görevleri, Ödevlerin Verilmesi ve Açıklanması | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Özel Gruplarda Beslenme Sorunları | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Gebelik Döneminde Beslenme | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Emziklilik Döneminde Beslenme | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | 0-1 yaş Çocuk Beslenmesi | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Yaşlılık Döneminde Beslenme | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Sporcularda Beslenme | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | İşçi Beslenmesi | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Toplumda Vitamin Eksiklikleri | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Toplumda Mineral Eksiklikleri | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Afet Durumunda Besin ve Beslenme, Ödevlerin Toplanması ve Değerlendirilmesi | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Ulusal Besin ve Beslenme Politikaları | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Uluslararası Besin ve Beslenme Politikaları | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Gibson RS. (2005). Principles of Nutritional Assessment, Oxford University Press, NY, USA |
Victor R. Preedy, Ronald Ross Watson and Colin R. Martin, (2010). Handbook of Behavior Food and Nutrition. Springer, Electronic Book. |
Edelstein, S. (2017). Nutrition in public health. Retrieved from https://search.proquest.com. |
Mahan, L. K., Escott-Stump, S., Raymond, J. L.; Krause, M. V. (2012). Krause's food & the nutrition care process-e-book. Elsevier Health Sciences. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 40 | |
Ödev Değerlendirme | 1 | 10 | |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | |
TOPLAM | 3 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the theoretical and practical concepts which comprise the required basic professional knowledge related to medicine and science.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Requires the level of nutrition and dietetics, medical and related science and technology defines the concepts of theoretical and applied knowledge-based.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe the advanced level of knowledge and skills in the fields of nutrition and dietetics based on medical and natural sciences,
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognize advanced level of theoretical and practical knowledge related to nutrients and nutrition, dietetics, community nutrition and institutional food service systems
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Take responsibility both as a team member and individually in order to provide that unforeseen complex activities faced in the practices in his/her field are carried out.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the advanced knowledge and skills s/he has acquired in his/her field with a critical approach.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Share his/her ideas and solution proposals for problems related to the issues in his/her field with professionals and non-professionals with the support of qualitative and quantitative data.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discharge the responsibilities, duties and obligations in accordance with the rules and regulations of professional ethics related to nutrition and dietetics
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 52 | 0 | 72 |
Genel Toplam | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |