Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BEY344E | NUTRITIONAL THERAPY AND PRACTICES IN CHILDHOOD DISEASES II | 6 | 4 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bebek ve çocuklarda görülen akut ve kronik hastalıkların etiyolojisi, klinik belirtileri ve komplikasyonları ile bireysel, kültürel ve sosyoekonomik farklılıkları dikkate alarak, hastalıklara özgü tıbbi beslenme tedavisini planlama, uygulama ve izlemeye ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Hastalıkların etiyolojisi, tanı ve tedavi yöntemleri, büyümenin izlenmesi, klinikte vaka izlemi, iştahsız çocuk yönetimi, çocuklarda obezite, metabolik sendrom, Tip 1 diyabet, Tip 2 diyabet, böbrek, karaciğer, pankreas hastalıkları, yeme bozuklukları, besin allerjileri, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu nörolojik hastalıklarda tıbbi beslenme tedavisi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bebeklerin ve çocukların büyüme-gelişme ve beslenme durumlarını değerlendirerek diyet tedavisini hazırlar. |
Bebek ve çocukluk çağında görülen hastalıkların tedavisinde kullanılan güncel diyet tedavilerini önerir. |
Bebek ve çocukluk çağında görülen akut ve kronik hastalıkları tanımlayarak enerji ve besin ögesi gereksinimlerini hesaplar. |
Besinlerin ve besin ögelerinin hastalıklardan korunmada, tanıda ve tedavide nasıl kullanılacağına dair çıkarım yapar. |
Çocuk ve bebeklerde enteral ve parenteral beslenme ilkelerini takip eder |
İştahsız çocuk yönetiminde uygun beslenme stratejilerini uygular (3C-Applies) |
Obezite ve metabolik sendromun nedenlerini tanımlar ve beslenme programı oluştururken tıbbi beslenme ilkelerini takip eder. |
Çocuklarda Tip 1 ve Tip 2 Diyabete yönelik beslenme programı oluştururken tıbbi beslenme ilkelerini takip eder. |
Böbrek hastalıklarına yönelik beslenme programı oluştururken tıbbi beslenme ilkelerini takip eder. |
Karaciğer ve pankreas hastalıklarına yönelik beslenme programı oluştururken tıbbi beslenme ilkelerini takip eder. |
Yeme bozukluklarına yönelik beslenme programı oluştururken tıbbi beslenme ilkelerini takip eder. |
Besin allerjilerine yönelik beslenme programı oluştururken tıbbi beslenme ilkelerini takip eder. |
Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozuklukları olan çocuklarda beslenme programı oluştururken tıbbi beslenme ilkelerini takip eder. |
Nörolojik hastalıklara yönelik beslenme programı oluştururken tıbbi beslenme ilkelerini takip eder. |
Diyet tedavisinde kullanılan özel ürünleri inceler ve karşılaştırır. |
Besin alımının saptanmasında kullanılan klinik ve biyokimyasal teknikleri izleyerek sonuçları analiz eder. |
Tedavide kullanılan ilaçları ve besin ilaç etkileşimlerini tahmin eder. |
Tıbbi beslenme tedavisini farklı beslenme alışkanlıklarına, kültürel altyapılara ve sosyoekonomik duruma göre farklılaştırır ve çoğaltır |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | İştahsız Çocuk Yönetimi | Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme |
2 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Çocuklarda Obezite ve Tıbbi Beslenme Tedavisi | Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme |
3 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Çocuklarda Obezite ve Tıbbi Beslenme Tedavisi | Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme |
4 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Çocuklarda Metabolik Sendrom ve Tıbbi Beslenme Tedavisi | Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme |
5 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Çocuklarda Tip 1 Diyabet ve Tıbbi Beslenme Tedavisi | Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme |
6 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Çocuklarda Tip 2 Diyabet ve Tıbbi Beslenme Tedavisi | Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme |
7 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Vaka Çözümleri | Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Böbrek Hastalıkları ve Tıbbi Beslenme Tedavisi | Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme |
10 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Karaciğer ve Pankreas Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi | Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme |
11 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Yeme Bozuklukları ve Tıbbi Beslenme Tedavisi | Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme |
12 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Besin Alerjilerinde Tıbbi Beslenme Tedavisi | Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme |
13 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan Çocuklarda Tıbbi Beslenme Tedavisi | Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme |
14 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Nörolojik Hastalıklarda Tıbbi Beslenme Tedavisi | Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme |
15 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Vaka Çözümleri | Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kranz, S. (2018). Dietary intake and behavior in children. MDPI - Multidisciplinary Digital Publishing Institute. |
Kagawa, M., Lee, M., & Binns, C. (2017). Nutrients in infancy. MDPI - Multidisciplinary Digital Publishing Institute. |
Mahan, L. K., Escott-Stump, S., Raymond, J. L., & Krause, M. V. (2012). Krause's food & the nutrition care process [E-book]. Elsevier Health Sciences. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the theoretical and practical concepts which comprise the required basic professional knowledge related to medicine and science.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Requires the level of nutrition and dietetics, medical and related science and technology defines the concepts of theoretical and applied knowledge-based.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe the advanced level of knowledge and skills in the fields of nutrition and dietetics based on medical and natural sciences,
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognize advanced level of theoretical and practical knowledge related to nutrients and nutrition, dietetics, community nutrition and institutional food service systems
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Take responsibility both as a team member and individually in order to provide that unforeseen complex activities faced in the practices in his/her field are carried out.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the advanced knowledge and skills s/he has acquired in his/her field with a critical approach.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Share his/her ideas and solution proposals for problems related to the issues in his/her field with professionals and non-professionals with the support of qualitative and quantitative data.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discharge the responsibilities, duties and obligations in accordance with the rules and regulations of professional ethics related to nutrition and dietetics
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 69 | 0 | 124 |
Genel Toplam | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |