Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BEY441E | FIELD TRAINING I | 7 | 24 | 12 | 12 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi AYLAR KARGAR MOHAMMADINAZHAD |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Beslenme ve Diyetetik programında kazanılan teorik ve pratik bilgileri çeşitli özel ve kamu kurumlarında mesleki uygulamalarla pekiştirmek ve klinik beslenme, toplu beslenme sistemleri ile toplum sağlığı alanlarına ilişkin bilgi, beceri ve tutum kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Kurum oryantasyonu, klinik, poliklinik ve toplu beslenme hizmetlerine dair alan çalışmaları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Klinik, poliklinik ve toplu beslenme hizmetlerinde beslenme ve diyetetik biliminin teorik ve pratik bilgilerini uygular. |
Hastalıklara özgü beslenme tedavisi uygulamalarını gözlem yaparak takip eder. |
Poliklinikte ve klinikte hasta izleminde uygulanacak yöntemleri takip eder. |
Hasta dosyasındaki bilgileri analiz eder ve klinik ve laboratuvar bulgularına uygun beslenme ilkelerini takip eder. |
Çocuk ve yetişkin hastalıklarının tıbbi beslenme tedavisini düzenler. |
Tıbbi beslenme tedavisi uygulamalarında ve klinik izlemede karşılaşılan sorunlara uygun çözüm önerir. |
Hastalıkların beslenme tedavisi konusunda tüm paydaşlarla ekip çalışmasına bağlı kalır. |
Toplu beslenme hizmetlerinde diyetisyenin yönetim becerilerini izler. |
Kalite kontrol, gıda güvenliği, hijyen, kriz yönetimi yönelik uygulamalarını inceler. |
Çeşitli hedef gruplarına yönelik menü planlama stratejilerini teorik bilgilerini kullanarak inceler. |
Toplu beslenme hizmetinin kaliteli yürütülmesi için gerekli tüm süreçlere yönelik uygulama dokümanlarını inceler ve teorik bilgilerini kullanır. |
Farklı toplumsal gruplara yönelik beslenme ve hizmet içi eğitimler düzenler ve eğitim materyalleri hazırlar. |
Toplumun beslenme alışkanlıkları ve sorunlarına yönelik çözüm önerir. |
Klinik, poliklinik ve toplu beslenme hizmetlerinde etik ilkeleri izler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması: Oryantasyon | Sunum/Anlatım |
2 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması: Obezite ve Beslenme | Örnek olay yöntemi |
3 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması: Diyabet Hastalığı ve Beslenme: | Tartışma |
4 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması: Kalp-Damar Hastalıkları ve Beslenme | Sunum/Anlatım |
5 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması: Böbrek Hastalıkları ve Beslenme | Örnek olay yöntemi |
6 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması: Sindirim Sistemi ve Beslenme | Tartışma |
7 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması: Gebelik ve Emzirme Dönemi Beslenmesi | Sunum/Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması: Bebeklerde Beslenme | Örnek olay yöntemi |
10 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması: Prematüre Çocuklarda Beslenme | Tartışma |
11 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması: Doğuştan Metabolik Hastalıklar ve Beslenme | Sunum/Anlatım |
12 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması: Emilim Bozuklukları ile Beslenme | Örnek olay yöntemi |
13 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması: HACCP İlkeleri | Tartışma |
14 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması: Menü Planlanması | Sunum/Anlatım |
15 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması: Yönetim Organizasyonları | Örnek olay yöntemi, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Jeukendrup, A. (2013). Sports nutrition: From lab to kitchen (3rd ed.). U.K.: Meyer & Meyer Sport. |
Burke, L., & Deakin, V. (2015). Clinical sports nutrition (5th ed.). McGraw-Hill Education. |
Sethi, M. (2004). Institutional food management. New Age International Publishers. |
Puckett, R. P. (2012). Foodservice manual for health care institutions (4th ed.). John Wiley & Sons. |
Kranz, S. (2018). Dietary intake and behavior in children. MDPI - Multidisciplinary Digital Publishing Institute. |
Kagawa, M., Lee, M., & Binns, C. (2017). Nutrients in infancy. MDPI - Multidisciplinary Digital Publishing Institute. |
Mahan, L. K., Escott-Stump, S., Raymond, J. L., & Krause, M. V. (2023). Krause's food & the nutrition care process (e-book). Elsevier Health Sciences. |
Brown, J. E. (2017). Nutrition through the life cycle (7th ed.). Cengage Learning. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the theoretical and practical concepts which comprise the required basic professional knowledge related to medicine and science.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Requires the level of nutrition and dietetics, medical and related science and technology defines the concepts of theoretical and applied knowledge-based.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe the advanced level of knowledge and skills in the fields of nutrition and dietetics based on medical and natural sciences,
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognize advanced level of theoretical and practical knowledge related to nutrients and nutrition, dietetics, community nutrition and institutional food service systems
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Take responsibility both as a team member and individually in order to provide that unforeseen complex activities faced in the practices in his/her field are carried out.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the advanced knowledge and skills s/he has acquired in his/her field with a critical approach.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Share his/her ideas and solution proposals for problems related to the issues in his/her field with professionals and non-professionals with the support of qualitative and quantitative data.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discharge the responsibilities, duties and obligations in accordance with the rules and regulations of professional ethics related to nutrition and dietetics
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 13 | 24 | 312 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 13 | 0 | 312 |
Genel Toplam | 312 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 12,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 12,0 |