TR EN

FIELD TRAINING II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BEY442E FIELD TRAINING II 8 24 12 12

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Beslenme ve Diyetetik programında kazanılan teorik bilgileri çeşitli özel ve kamu kurumlarında mesleki uygulamalarla pekiştirmek ve klinik beslenme, toplu beslenme sistemleri ile toplum sağlığı alanlarına ilişkin bilgi, beceri ve tutum kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Kurum oryantasyonu, klinik, poliklinik ve toplu beslenme hizmetlerine dair alan çalışmaları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Klinik, poliklinik ve toplu beslenme hizmetlerinde beslenme ve diyetetik biliminin teorik ve pratik bilgilerini uygular.
Hastalıklara özgü beslenme tedavisi uygulamalarını gözlem yaparak takip eder.
Poliklinikte ve klinikte hasta izleminde uygulanacak yöntemleri takip eder.
Hasta dosyasındaki bilgileri analiz eder ve klinik ve laboratuvar bulgularına uygun beslenme ilkelerini takip eder.
Çocuk ve yetişkin hastalıklarının tıbbi beslenme tedavisini düzenler.
Tıbbi beslenme tedavisi uygulamalarında ve klinik izlemede karşılaşılan sorunlara uygun çözüm önerir.
Hastalıkların beslenme tedavisi konusunda tüm paydaşlarla ekip çalışmasına bağlı kalır.
Toplu beslenme hizmetlerinde diyetisyenin yönetim becerilerini izler.
Kalite kontrol, gıda güvenliği, hijyen, kriz yönetimi yönelik uygulamalarını inceler.
Çeşitli hedef gruplarına yönelik menü planlama stratejilerini teorik bilgilerini kullanarak inceler.
Toplu beslenme hizmetinin kaliteli yürütülmesi için gerekli tüm süreçlere yönelik uygulama dokümanlarını inceler ve teorik bilgilerini kullanır.
Farklı toplumsal gruplara yönelik beslenme ve hizmet içi eğitimler düzenler ve eğitim materyalleri hazırlar.
Toplumun beslenme alışkanlıkları ve sorunlarına yönelik çözüm önerir.
Klinik, poliklinik ve toplu beslenme hizmetlerinde etik ilkeleri izler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması: Oryantasyon Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
2 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması: Yetişkinlerde Enteral/Parentral Beslenme Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
3 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması: Yeme Bozuklukları ve Beslenme Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
4 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması: Kanser ve Beslenme Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
5 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması: Nörolojik-Psikiyatrik Hastalıklar ve Beslenme Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
6 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması: Enfeksiyon Hastalıkları ve Beslenme Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
7 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması: Nadir Görülen Yetişkin Hastalıklar ve Beslenme Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması: Çocuklarda Malabsorpsiyon ve Beslenme Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
10 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması: Çocukluk Çağı Obezitesi ve Beslenme Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
11 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması: Çocuklarda Enteral/Parenteral Beslenme Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
12 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması: Toplu Beslenme Sistemlerine Yönelik Satın Alma/Depolama İşlemleri Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
13 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması: Toplu Beslenme Sistemlerine Yönelik Pişirme/Servis işlemleri Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
14 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması: Toplu Beslenme Sistemlerinde Çalışan/Personel ve Mutfak Hijyeni Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
15 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması: Toplu Beslenme Sistemlerinede Çalışan Depolama/Servis Hijyeni Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Jeukendrup, A. (2013). Sports nutrition: From lab to kitchen (3rd ed.). U.K.: Meyer & Meyer Sport.
Burke, L., & Deakin, V. (2015). Clinical sports nutrition (5th ed.). McGraw-Hill Education.
Sethi, M. (2004). Institutional food management. New Age International Publishers.
Puckett, R. P. (2012). Foodservice manual for health care institutions (4th ed.). John Wiley & Sons.
Kranz, S. (2018). Dietary intake and behavior in children. MDPI - Multidisciplinary Digital Publishing Institute.
Kagawa, M., Lee, M., & Binns, C. (2017). Nutrients in infancy. MDPI - Multidisciplinary Digital Publishing Institute
Mahan, L. K., Escott-Stump, S., Raymond, J. L., & Krause, M. V. (2023). Krause's food & the nutrition care process (e-book). Elsevier Health Sciences.
Brown, J. E. (2017). Nutrition through the life cycle (7th ed.). Cengage Learning.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the theoretical and practical concepts which comprise the required basic professional knowledge related to medicine and science.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Requires the level of nutrition and dietetics, medical and related science and technology defines the concepts of theoretical and applied knowledge-based.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe the advanced level of knowledge and skills in the fields of nutrition and dietetics based on medical and natural sciences,
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognize advanced level of theoretical and practical knowledge related to nutrients and nutrition, dietetics, community nutrition and institutional food service systems
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Take responsibility both as a team member and individually in order to provide that unforeseen complex activities faced in the practices in his/her field are carried out.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the advanced knowledge and skills s/he has acquired in his/her field with a critical approach.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Share his/her ideas and solution proposals for problems related to the issues in his/her field with professionals and non-professionals with the support of qualitative and quantitative data.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Discharge the responsibilities, duties and obligations in accordance with the rules and regulations of professional ethics related to nutrition and dietetics
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 1 14
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 14 24 336
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 29 0 351
Genel Toplam 351
Toplam İş Yükü / 25.5 13,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 14,0