TR EN

CAREER ORIENTATION DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BEY107E CAREER ORIENTATION 1 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. MÜNEVVER BAŞAK ONAT
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Beslenme ve Diyetetik bilimi ile diyetisyenin görevleri, çalışma alanları, mesleki eğitim ve etik konularına ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Beslenme ve Diyetetik biliminin tarihsel gelişimi, bölüm ve ders programı tanıtımı, diyetisyenlik mesleği ile ilgili uygulamalar, mesleki standartlar ve meslek örgütünün tanıtılması, meslek ile ilgili temel bigi kaynakları ve ulaşım yolları, beslenme, besin ve besin ögeleri ile igili temel kavramlar, Türkiye Diyetisyenler Derneği’nin kuruluşu ve çalışmaları, diyetisyenlik meslek etiği ve önemi, diyetisyenlikte kariyer süreci.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Beslenme ve diyetetik bilim dalını ve tarihsel gelişimini keşfeder.
Besin ve beslenme kavramlarını tanımlar.
Beslenme ve diyetetik eğitiminin temel bilgi ve uygulamalarını tanımlar.
Zaman yönetiminin kariyer planlaması ve mesleki gelişim üzerindeki etkisini açıklar.
Diyetisyenin çalışma alanlarını ve yetkinliklerini analiz eder.
Diyetisyenin mesleki ve etik sorumluluklarına bağlı kalarak görev ve yetkilerini tanımlar
Türkiye Diyetisyenler Derneği'nin ve uluslararası meslek kuruluşlarının çalışmalarını analiz eder.
Farklı çalışma alanlarında mesleğin gerektirdiği davranış ve aktivitelerini ana hatları ile belirtir.
Diyetisyenin girişimcilik becerilerinin mesleki kariyerine katkılarını meslekle ilişkilendirir.
Farklı alanlarda çalışan diyetisyenlerin kariyer yollarını öğrenerek, mesleki çeşitlilik ve kariyer fırsatlarını keşfeder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Dünden Bugüne Beslenme ve Diyetetik Biliminin Gelişimi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
2 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Beslenme ve Diyetetik Eğitimi ve Uygulamaları Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
3 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Etkili Kariyer Planlaması ve Sürekli Mesleki Gelişim için Zaman Yönetimi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
4 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Diyetisyenin Resmi Belgelerdeki Yeri, Tanımı, Görevleri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
5 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Diyetisyenlerin Çalışma Alanları, Besin ve Beslenme Konusunda Bilgileri ve Becerileri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
6 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Diyetisyenin Temel ve Mesleki Özellikleri, Görevleri ve Yetkileri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
7 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Türkiye Diyetisyenler Derneği'nin Kuruluşu ve Çalışmaları Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Klinik Diyetisyeni Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
10 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Toplum Sağlığı Diyetisyeni Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
11 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Diyetisyen ve Toplu Beslenme Sistemleri: Yönetim, Organizasyon ve Liderlik Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
12 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Eğitmen Olarak Diyetisyen Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
13 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Diyetisyenlik ve Girişimcilik Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
14 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Etik ve Diyetisyenlik Mesleği İçin Önemi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
15 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Sahadan Diyetisyen Kariyer Örnekleri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Melrose, S., Park, C., & Perry, B. (2013). Teaching health professionals online: Frameworks and strategies. Athabasca University Press.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the theoretical and practical concepts which comprise the required basic professional knowledge related to medicine and science.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Requires the level of nutrition and dietetics, medical and related science and technology defines the concepts of theoretical and applied knowledge-based.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe the advanced level of knowledge and skills in the fields of nutrition and dietetics based on medical and natural sciences,
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognize advanced level of theoretical and practical knowledge related to nutrients and nutrition, dietetics, community nutrition and institutional food service systems
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Take responsibility both as a team member and individually in order to provide that unforeseen complex activities faced in the practices in his/her field are carried out.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the advanced knowledge and skills s/he has acquired in his/her field with a critical approach.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Share his/her ideas and solution proposals for problems related to the issues in his/her field with professionals and non-professionals with the support of qualitative and quantitative data.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Discharge the responsibilities, duties and obligations in accordance with the rules and regulations of professional ethics related to nutrition and dietetics
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 2 2 4
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 2 2 4
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 36 0 71
Genel Toplam 71
Toplam İş Yükü / 25.5 2,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0