TR EN

PRE-SCHOOL CURRICULUM DEVELOPMENT DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY243E PRE-SCHOOL CURRICULUM DEVELOPMENT 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu derste, okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan öğretim programların ve planların analizi, tasarımı ve uygulamalarına ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Program geliştirmenin temel ilkeleri, MEB 2013 Okul Öncesi Program Kılavuzu'nun tanıtımı, kılavuzun uygulama eklerinin kullanımı, program kılavuzuna göre okul öncesi eğitimin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi, MEB 2013 OBADER Okul Öncesi Eğitim Programı İle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitimi, MEB EBA: Okul Öncesi Eğitimi Etkinlik Havuzu Analizi, Erken çocukluk döneminde dünyada yaygın olarak kullanılan eğitim programları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Öğretim programının temel bileşenlerini açıklar.
Okul öncesi eğitiminde kullanılan yenilikçi öğretim yöntemlerini inceler
MEB Program uygulama eklerini yönergelerine uygun şekilde organize eder.
MEB Okul öncesi müfredatına uygun günlük-aylık eğitim akışı planlar.
Kavram-kazanım tablolarını MEB Okulöncesi müfredatına uygun olarak düzenler.
Gelişim gözlem formunu MEB Okul öncesi müfredatına uygun olarak oluşturur.
MEB OBADER 2013 Kılavuzunu okul öncesi eğitimini desteklemek üzere değerlendirir.
MEB EBA Etkinlik Havuzunu öğretim programı geliştirmek üzere inceler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Bireysel araştırma Ders hakkında genel bilgi Soru-cevap, anlatım
2 Bireysel araştırma Erken çocukluk eğitiminde program Anlatım, soru-cevap
3 Bireysel araştırma Erken çocukluk eğitiminde program Anlatım, soru-cevap
4 Bireysel araştırma Gelişimsel uygun uygulamalar ve kalite Anlatım, soru-cevap
5 Bireysel araştırma Bütünleştirilmiş program, Türkiye'de okul öncesi eğitim programı (36-72 aylık çocuklar için) Anlatım, soru-cevap
6 Bireysel araştırma Türkiye'de okul öncesi eğitim programı (36-72 aylık çocuklar için) Anlatım, soru-cevap, grup olma, beyin fırtınası
7 Bireysel araştırma Türkiye'de okul öncesi eğitim programı (36-72 aylık çocuklar için) Anlatım, soru-cevap, grup olma, beyin fırtınası
8 - ARA SINAV -
9 Bireysel araştırma Türkiye'de okul öncesi eğitim programı (0-36 aylık çocuklar için) Anlatım, soru-cevap, grup olma, beyin fırtınası
10 Bireysel araştırma Program modelleri - Montessori Anlatım, soru-cevap, gösterim
11 Bireysel araştırma Program modelleri - High Scope, Regio Emilia Anlatım, soru-cevap, gösterim
12 Bireysel araştırma Program modelleri - Waldorf, STEM Anlatım, soru-cevap, gösterim
13 Bireysel araştırma Program modelleri - Head Start Anlatım, soru-cevap, gösterim
14 Bireysel araştırma Proje yaklaşımı Anlatım, soru-cevap, gösterim
15 Bireysel araştırma Etkinlik paylaşımları Anlatım, soru-cevap, gösterim
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

MEB, 2013. Okul Öncesi Eğitim Programı.
MEB, 2013. OBADER. Okul Öncesi Eğitim Programı İle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitimi MEB, EBADER. Okul Öncesi Etkinlik Havuzu.
http://okuloncesi.eba.gov.tr/ Çelik, N., Daşcan Ö. 2017. Son Değişikliklerle Okul Öncesi eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı. Ankara: ANI Yayıncılık.
Zembat, R. Tunçeli, H. İ. Yavuz, E, A. Erken Çocuklukta Eğitim Programları ve Uygulamalar

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
4
2
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
5
3
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
5
2
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
5
3
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Formulates the thoughts and practices in the field.
5
2
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Joins actively to the teamwork.
4
2
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
4
3
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Works independently in researches and practices related to the field.
4
2
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 6 72
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 7 5 35
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 151
Genel Toplam 151
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0