Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CGY249E | SOCIAL AND EMOTIONAL DEVELOPMENT | 3 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ÜNAL ERDEM ELLİ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Sosyal ve duygusal gelişimle ilgili temel kavramlar, sosyal duygusal gelişimle ilgili kuramlar, sosyal ve duygusal gelişimi etkileyen etmenler, yaşlara göre sosyal duygusal gelişime ilişkin bilgilerin ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Doğumdan ergenliğe sosyal ve duygusal gelişim, sosyal ve duygusal gelişimle ilgili temel kavramlar, sosyal duygusal gelişimle ilgili kuramlar, sosyal ve duygusal gelişimi etkileyen etmenler, yaşlara göre sosyal duygusal gelişim, sosyalleşme ve sosyal etkileşim, sosyal duygusal gelişimi destekleyici yöntem ve yaklaşımlar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sosyal ve duygusal gelişimle ilgili temel kavramları tanımlar. |
Sosyal ve duygusal gelişimle ilgili kuramları karşılaştırır. |
Sosyal ve duygusal gelişimi etkileyen faktörleri sıralar. |
Sosyal duygusal problemi olan çocukları ayırt eder. |
Sosyal duygusal gelişimi destekleyici yöntem ve yaklaşımları karşılaştırır. |
Çocuğun gereksinimleri doğrultusunda sosyal duygusal gelişimi destekleyici programlar hazırlar. |
Çocuğun gereksinimlerine uygun sosyal-duygusal gelişimi destekleyici programları uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | Sosyal ve duygusal gelişimle ilgili temel kavramlar | Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması |
2 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | sosyal duygusal gelişimle ilgili kuramlar | Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması |
3 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | sosyal duygusal gelişimle ilgili kuramlar | Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması |
4 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | sosyal duygusal gelişimle ilgili kuramlar | Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması |
5 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | sosyal ve duygusal gelişimi etkileyen etmenler | Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması |
6 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | yaşlara göre sosyal duygusal gelişim | Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması |
7 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | yaşlara göre sosyal duygusal gelişim | Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | yaşlara göre sosyal duygusal gelişim | Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması |
10 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | yaşlara göre sosyal duygusal gelişim | Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması |
11 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | sosyalleşme ve sosyal etkileşim | Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması |
12 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | sosyal duygusal gelişimi destekleyici yöntem ve yaklaşımlar | Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması |
13 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | sosyal duygusal gelişimi destekleyici yöntem ve yaklaşımlar | Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması |
14 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | sosyal duygusal gelişimi destekleyici yöntem ve yaklaşımlar | Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması |
15 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | sosyal duygusal gelişimi destekleyici yöntem ve yaklaşımlar | Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Bee, Boyd (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbul: Kaknüs. |
Metin Baysal, N. (Ed.) Doğum Öncesinden Ergenliğe Çocuk Gelişimi. Ankara: Pegem Akademi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
|
5 | |||||
2 |
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
|
5 | |||||
3 |
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
|
5 | |||||
2 |
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
|
5 | |||||
3 |
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Formulates the thoughts and practices in the field.
|
5 | |||||
2 |
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Joins actively to the teamwork.
|
5 | |||||
2 |
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
|
5 | |||||
3 |
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Works independently in researches and practices related to the field.
|
5 | |||||
2 |
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 15 | 3 | 45 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 1 | 10 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 10 | 1 | 10 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 15 | 2 | 30 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 54 | 0 | 101 |
Genel Toplam | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |