TR EN

DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY244E DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY 4 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Gelişimin temel ilke, kavram ve kuramları çerçevesinde, erken çocukluk döneminde, farklı gelişim alanlarının ve bu alanlardaki gelişimsel ilerlemelerin değerlendirilmesine ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Gelişim kuramları, gelişimin temel kavram ve ilkeleri, yaş dönemlerine göre bilişsel gelişimin, bedesel-motor gelişimin, dil gelişiminin, duygusal ve cinsel gelişimin, toplumsal gelişim ve ahlak gelişiminin incelenmesi.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Gelişim psikolojisini yorumlayan tarihsel, evrimsel, normatif perspektifleri karşılaştırır.
Ergenliğin gelişimsel ilerlemesini farklı gelişim alanlarına göre vaka üzerinden inceler.
Erken çocukluğun gelişimsel ilerlemesini farklı gelişim alanlarına göre vaka üzerinden inceler.
Gelişim psikolojisi araştırmaları için uygun yöntemi seçer.
Gelişim kuramlarını temel varsayımlarına göre ayırır.
Gelişiminin psikolojisinin temel ilkelerini açıklar.
Gelişim psikolojisinin tartışmalı konularını değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 literatür tarama, web tabanlı araştırma Gelişimin temel kavram ve ilkeleri Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
2 literatür tarama, web tabanlı araştırma Gelişim kuramları Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
3 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Yaş dönemlerine göre bilişsel gelişim Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
4 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Yaş dönemlerine göre bilişsel gelişim Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
5 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Yaş dönemlerine göre bilişsel gelişim Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
6 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Yaş dönemlerine göre motor gelişm Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
7 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Yaş dönemlerine göre motor gelişm Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Yaş dönemlerine göre dil gelişimi Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
10 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Yaş dönemlerine göre dil gelişimi Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
11 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Yaş dönemlerine göre dil gelişimi Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
12 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Yaş dönemlerine göre duygusal ve cinsel gelişim Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
13 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Yaş dönemlerine göre duygusal ve cinsel gelişim Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
14 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Yaş dönemlerine göre toplumsal gelişim ve ahlak gelişiminin incelenmesi Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
15 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Yaş dönemlerine göre toplumsal gelişim ve ahlak gelişiminin incelenmesi Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

nanç, B.Y., Bilgin, M., Atıcı, M.K. (2004). Gelişim Psikolojisi ve Ergen Gelişimi.
Omrod, J.E. (Ed.). (2015). Öğrenme Psikolojisi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Weiner, I. B., Lerner, R. M., Easterbrooks, M. A., & Weiner, I. (2012). Handbook of psychology, developmental psychology. John Wiley, Sons. Inc. Hoboken, New Jersey.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
5
2
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
5
3
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
4
2
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
4
3
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Formulates the thoughts and practices in the field.
4
2
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Joins actively to the teamwork.
4
2
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
4
3
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Works independently in researches and practices related to the field.
4
2
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 12 2 24
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 14 2 28
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 96
Genel Toplam 96
Toplam İş Yükü / 25.5 3,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0