TR EN

PUBLIC HEALTH DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY250E PUBLIC HEALTH 4 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Toplumdaki bireyleri etkileyen sağlık koşulları ve koruyucu sağlık hizmetlerinin öneminin öğrenilmesine ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Halk Sağlığı kavramı, halk sağlığı hizmet alanları, sağlık hizmetlerinin amacı, koruyucu sağlık hizmetleri,anne sağlığı, çocuk sağlığı,aile planlaması ve eğitimi, bağışıklama, toplum beslenmesi, evde bakım,okul sağlığı, toplum ruh sağlığı, bulaşıcı hastalıklar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Halk sağlığı alanında genel kavramları açıklar.
Okul sağlığı çalışmalarını ve önemini açıklar.
Koruyucu sağlık hizmetlerini ve önemini açıklar.
Ana çocuk sağlığı ve aile planlaması hizmet alanlarını sınıflandırır.
Toplum Ruh sağlığını ve sık görülen hastalıkları açıklar.
Ergen sağlığını ve önemini açıklar.
Bağışıklama hizmetlerini ve önemini açıklar.
Çocukluk çağı sık görülen bulaşıcı hastalıkları ve önemini açıklar
Okul sağlığı çalışmalarını değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Halk Sağlığı kavramı Anlatım
2 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma halk sağlığı hizmet alanları Anlatım
3 Literatür Tarama sağlık hizmetlerinin amacı Anlatım
4 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma koruyucu sağlık hizmetleri Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
5 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma anne sağlığı Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
6 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma çocuk sağlığı Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
7 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma aile planlaması ve eğitimi Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma aile planlaması ve eğitimi Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
10 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma bağışıklama, toplum beslenmesi Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
11 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma evde bakım Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
12 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma okul sağlığı Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
13 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma toplum ruh sağlığı Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
14 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma toplum ruh sağlığı Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
15 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma bulaşıcı hastalıklar Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Halk Sağlığı- 3 cilt Hacettepe yayınları Edt:Prof. Dr. Çağatay Güler-Prof. Dr. Levent Akın. Ankara, 2015
A.Ü. Uzaktan Eğitim Yayınları Halk Sağlığı Edt: Doç. Dr. Birgül PİYAL Ankara/ 2011

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
5
2
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
5
3
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
5
2
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
5
3
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Formulates the thoughts and practices in the field.
5
2
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Joins actively to the teamwork.
5
2
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
5
3
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Works independently in researches and practices related to the field.
5
2
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 12 1 12
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 10 1 10
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 52 0 80
Genel Toplam 80
Toplam İş Yükü / 25.5 3,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0