Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CGY445E |
CHILD HEALTH AND DISEASES |
7 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Prof.Dr. WILLIAM MOSIER |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları, bağışıklık sistemi ve sağlıklı ve hasta çocukların özellikleri ile ilgili bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Sağlık ve hastalıkla ilgili temel kavramlar, sağlık ve önemi, sağlığı etkileyen faktörler, doğum öncesi,doğum esnasında ve doğum sonrasında çocuk sağlığını etkileyebilecek faktörler,toplumun çocuk sağlığına verdiği önem, hastalıklara karşı korunma tedbirleri bağışıklık sistemi ve aşı takvimi, hasta çocuğun özelliklerini tanımak, 0-6 yaş çocuklarında sık görülen enfeksiyon hastalıkları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Sağlığın tanımını, çocuğun sağlıklı gelişimini etkileyen faktörleri ve bağışıklık sistemini açıklar. |
Çocuklarda sık görülen enfeksiyon hastalıklarını ve genel belirtilerini açıklar. |
Çocuk sağlığını koruyucu, okul ve çevresine ilişkin tedbirleri tanımlar. |
Hasta çocuğun özelliklerini tanımlar ve bakım koruma ilkelerini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Tarama |
Sağlık ve hastalıkla ilgili temel kavramlar |
Anlatım |
2 |
Web Tabanlı Araştırma |
Sağlığın önemi, sağlığı etkileyen faktörler |
Anlatım, Tartışma |
3 |
Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma |
Doğum öncesi çocuk sağlığı |
Tartışma |
4 |
Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma |
Doğum öncesi çocuk sağlığı |
Anlatım, Soru-Cevap |
5 |
Web Tabanlı Araştırma |
Doğum sırasında çocuk sağlığı |
Soru-cevap |
6 |
İşbirlikli grup çalışması, Web Tabanlı Araştırma |
Doğum sırasında çocuk sağlığı |
Anlatım |
7 |
Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma |
Doğum sonrası çocuk sağlığı |
Anlatım, Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Web Tabanlı Araştırma |
Doğum sonrası çocuk sağlığı |
Anlatım, Tartışma |
10 |
Literatür Tarama |
Toplumun çocuk sağlığına verdiği önem |
Tartışma |
11 |
Literatür Tarama |
Hastalıklara karşı korunma tedbirleri |
Anlatım |
12 |
Literatür Tarama |
Aşı takvimi |
Anlatım, Tartışma |
13 |
Web Tabanlı Araştırma |
Hasta çocuğun özelliklerini tanıma |
Anlatım, Tartışma |
14 |
Web Tabanlı Araştırma |
0-6 yaş çocuklarda görülen enfeksiyon hastalıkları |
Anlatım, Tartışma |
15 |
Web Tabanlı Araştırma |
0-6 yaş çocuklarda görülen enfeksiyon hastalıkları |
Anlatım, Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Erdem Y. (2011). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Çocuk Hastalıkları. Ankara: Vize Yayıncılık |
Acar A. (2017). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları. Ankara: Eğiten Kitap |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Formulates the thoughts and practices in the field.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Joins actively to the teamwork.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Works independently in researches and practices related to the field.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
3 |
42 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
44 |
0 |
128 |
|
Genel Toplam |
128 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|