Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTY242E | EXERCISE PHYSIOLOGY | 4 | 4 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Değişik çevresel şartları altında aktivitenin vücut sistemlerine olan etkisinin öğrenilmesi, aktivite sırasında oluşabilecek problemlerin değerlendirilebilmesi, aktivite önerilerinin kavranabilmesi ve temel uygulamada kullanılabilmeye ilişkin bilgi ve becerilerin/davranışların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Kardiyovasküler sistem ve aktivite, kardiyovasküler regülasyon ve integrasyon, kardiyovasküler sistemin fonksiyonel kapasitesinin değerlendirilmesi, kişisel farklılıklar ve enerji kapasitesinin ölçülmesi, günlük aktivite testleri, istirahat ve fiziksel aktivitede enerji harcaması, aerobik ve anaerobik eğitim, maksimal aerobik gücü etkileyen faktörler, toparlanma pulmoner sistem ve aktivitede solunum kontrolü, asit-baz dengesi kas fizyolojisi, kas-iskelet sistemi ve aktivite, sinir fizyolojisi, sinaptik ileti. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kardiyovasküler ve pulmoner sistemlerin egzersize verdiği akut ve kronik yanıtları açıklar. |
Kas-iskelet sisteminin ve sinir sisteminin egzersize verdiği akut ve kronik yanıtları açıklar. |
Aerobik ve anaerobik egzersiz eğitiminin prensiplerini ve temel kavramlarını açıklar. |
Egzersiz programını kişisel ve çevresel faktörlerin egzersize olan etkilerine göre düzenler. |
Egzersiz sonrası oluşan temel fizyolojik cevapları, egzersize akut ve kronik cevapları hesaplar. |
Vücutta enerji transferi, istirahat, fiziksel aktivite ve egzersiz sırasında enerji harcamasını açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama | Egzersiz Fizyolojisiyle İlgili Genel Kavramlar, Konulara Genel Bakış | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
2 | Literatür Tarama | Vücutta ve Egzersizde Enerji Transfer Sistemleri | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
3 | Literatür Tarama | Kas Fizyolojisi, Kas İskelet Sistemi ve Egzersiz | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
4 | Literatür Tarama | Kas İskelet Sistemi ve Egzersiz | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
5 | Literatür Tarama | Sinir Fizyolojisi ve Nöral Kontrol | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
6 | Literatür Tarama | Kalp ve Dolaşım Sistemi ve Egzersiz, Uygulama: Kalp Atım Hızı ve Kan Basıncının Ölçülmesi | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
7 | Literatür Tarama | Hormonal Sistem ve Vücut Kompozisyonu | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama | Solunum Fizyolojisi ve Egzersiz | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
10 | Literatür Tarama | Aerobik ve Anaerobik Egzersiz Eğitimi, Egzersiz Sonrası Toparlanma | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
11 | Literatür Tarama | Sporda Doping | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
12 | Literatür Tarama | Kadın ve Spor | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
13 | Literatür Tarama | Beslenme ve Fiziksel Aktivite | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
14 | Literatür Tarama | Final Sınavı Hazırlık | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
15 | Literatür Tarama | Final Sınavı Hazırlık | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
McArdle WD, Katch FI, Katch VL.(2009), Exercise Physiology: Nutrition, Energy and Human Performance. 7th ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins. |
Powers S, Howley E.(2011), Exercise Physiology: Theory and Application to Fitness and Performance. 8th ed. New York: McGraw-Hill Humanities/Social Sciences/Languages. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defines the current theory and practice in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
5 | |||||
2 |
Explain the basic concepts of other medical sciences who related physiotherapy and rehabilitation
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the basic phenomenon of sub-fields of physiotherapy and rehabilitation about principles, processes and applications, make a basic level of analysis and evaluation
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to physiotherapy and rehabilitation program planning with learned theoretical and practical knowledge.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply for physiotherapy and rehabilitation program according to ethical principles, follow developments, make program changes or end the program if necessary
|
5 | |||||
2 |
Used for the information which gained from advanced studies for the protection of public health
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Independently conduct vocational and academic studies with the knowledge related to the field of physiotherapy and rehabilitation, finds solutions to the problems faced
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Adopts personal development and lifelong learning.
|
3 | |||||
2 |
Knows how to reach the necessary resources to address the learning needs
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Establishes effective communication with other relevant professional groups during physiotherapy and rehabilitation services.
|
4 | |||||
2 |
Gives a contribution to the profession related quality improvement, education and promotion programs
|
4 | |||||
3 |
Take responsibility in joint studies performed by different disciplines as a team member, contribute on the subject
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have sufficient professional experience in clinical practice to use vocational autonomy
|
3 | |||||
2 |
The use of all the equipment and hardware in physiotherapy and rehabilitation clinics, provides environmental layout and task flow for clinic.
|
3 | |||||
3 |
Keeps records of service quality monitoring and for scientific research, prepares reports, participant for project implements
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 45 | 0 | 102 |
Genel Toplam | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |