TR EN

EXERCISE PHYSIOLOGY DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTY242E EXERCISE PHYSIOLOGY 4 4 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Değişik çevresel şartları altında aktivitenin vücut sistemlerine olan etkisinin öğrenilmesi, aktivite sırasında oluşabilecek problemlerin değerlendirilebilmesi, aktivite önerilerinin kavranabilmesi ve temel uygulamada kullanılabilmeye ilişkin bilgi ve becerilerin/davranışların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Kardiyovasküler sistem ve aktivite, kardiyovasküler regülasyon ve integrasyon, kardiyovasküler sistemin fonksiyonel kapasitesinin değerlendirilmesi, kişisel farklılıklar ve enerji kapasitesinin ölçülmesi, günlük aktivite testleri, istirahat ve fiziksel aktivitede enerji harcaması, aerobik ve anaerobik eğitim, maksimal aerobik gücü etkileyen faktörler, toparlanma pulmoner sistem ve aktivitede solunum kontrolü, asit-baz dengesi kas fizyolojisi, kas-iskelet sistemi ve aktivite, sinir fizyolojisi, sinaptik ileti.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kardiyovasküler ve pulmoner sistemlerin egzersize verdiği akut ve kronik yanıtları açıklar.
Kas-iskelet sisteminin ve sinir sisteminin egzersize verdiği akut ve kronik yanıtları açıklar.
Aerobik ve anaerobik egzersiz eğitiminin prensiplerini ve temel kavramlarını açıklar.
Egzersiz programını kişisel ve çevresel faktörlerin egzersize olan etkilerine göre düzenler.
Egzersiz sonrası oluşan temel fizyolojik cevapları, egzersize akut ve kronik cevapları hesaplar.
Vücutta enerji transferi, istirahat, fiziksel aktivite ve egzersiz sırasında enerji harcamasını açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Egzersiz Fizyolojisiyle İlgili Genel Kavramlar, Konulara Genel Bakış Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
2 Literatür Tarama Vücutta ve Egzersizde Enerji Transfer Sistemleri Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
3 Literatür Tarama Kas Fizyolojisi, Kas İskelet Sistemi ve Egzersiz Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
4 Literatür Tarama Kas İskelet Sistemi ve Egzersiz Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
5 Literatür Tarama Sinir Fizyolojisi ve Nöral Kontrol Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
6 Literatür Tarama Kalp ve Dolaşım Sistemi ve Egzersiz, Uygulama: Kalp Atım Hızı ve Kan Basıncının Ölçülmesi Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
7 Literatür Tarama Hormonal Sistem ve Vücut Kompozisyonu Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama Solunum Fizyolojisi ve Egzersiz Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
10 Literatür Tarama Aerobik ve Anaerobik Egzersiz Eğitimi, Egzersiz Sonrası Toparlanma Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
11 Literatür Tarama Sporda Doping Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
12 Literatür Tarama Kadın ve Spor Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
13 Literatür Tarama Beslenme ve Fiziksel Aktivite Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
14 Literatür Tarama Final Sınavı Hazırlık Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
15 Literatür Tarama Final Sınavı Hazırlık Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

McArdle WD, Katch FI, Katch VL.(2009), Exercise Physiology: Nutrition, Energy and Human Performance. 7th ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.
Powers S, Howley E.(2011), Exercise Physiology: Theory and Application to Fitness and Performance. 8th ed. New York: McGraw-Hill Humanities/Social Sciences/Languages.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Defines the current theory and practice in the field of physiotherapy and rehabilitation.
5
2
Explain the basic concepts of other medical sciences who related physiotherapy and rehabilitation
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the basic phenomenon of sub-fields of physiotherapy and rehabilitation about principles, processes and applications, make a basic level of analysis and evaluation
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to physiotherapy and rehabilitation program planning with learned theoretical and practical knowledge.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply for physiotherapy and rehabilitation program according to ethical principles, follow developments, make program changes or end the program if necessary
5
2
Used for the information which gained from advanced studies for the protection of public health
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Independently conduct vocational and academic studies with the knowledge related to the field of physiotherapy and rehabilitation, finds solutions to the problems faced
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adopts personal development and lifelong learning.
3
2
Knows how to reach the necessary resources to address the learning needs
1
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Establishes effective communication with other relevant professional groups during physiotherapy and rehabilitation services.
4
2
Gives a contribution to the profession related quality improvement, education and promotion programs
4
3
Take responsibility in joint studies performed by different disciplines as a team member, contribute on the subject
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have sufficient professional experience in clinical practice to use vocational autonomy
3
2
The use of all the equipment and hardware in physiotherapy and rehabilitation clinics, provides environmental layout and task flow for clinic.
3
3
Keeps records of service quality monitoring and for scientific research, prepares reports, participant for project implements
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 2 2
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 2 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 45 0 102
Genel Toplam 102
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0