Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTY443E | CLINICAL PROBLEM SOLVING I | 7 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. BUSENUR KARAGÖZ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Kliniksel problemleri çözme ve olgu sunumu becerisi kazandırmak. Farklı klinik tanısı olan vakalarda doğru tedavi stratejilerini değerlendirmektir.Grup çalışması yeteneğini kazandırmak. Güncel kaynakları araştırma ve elde edilen bilgileri kullanabilme becerisi kazandırmak. |
İçerik: | Bu ders, değişik vakalara yönelik değerlendirme ve tedavi stratejilerine karar vermeyi içerir. Öğrenciler, spesifik hastalıklar için test ve değerlendirme yöntemlerini, fizyoterapi-rehabilitasyon programı planlama tekniklerini, farklı çözüm önerilerini, güncel tedavi metodlarını interaktif yöntemlerle tartışacaklar, literatür taraması yapacaklar, olguya yönelik problemler için çözüm önerileri geliştireceklerdir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Klinik problemi tanımlar. |
Problem odaklı fizyoterapi yaklaşımlarını organize eder. |
Klinik probleme uygun sorular sorar. |
Klinik problemle fizyoterapi yaklaşımlarını ilişkilendirir |
Güncel kaynakları araştırma ve elde edilen bilgileri vakayla ilişkili kullanabilir. |
Grup içinde vaka çalışmalarında problem; bozukluk, aktivite ve katılım düzeyini fizyoterapi açısından değerlendirebilir. |
Vakayla ilgili kısa ve uzun dönem tedavi hedefleri ve tedavi planını bilimsel temellere dayalı olarak tartışabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması | Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
2 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması | Örnek vaka sunumu | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
3 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması | Vakaların belirlenmesi ve gruplara bildirilmesi | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
4 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
5 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
6 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
7 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
10 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
11 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
12 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
13 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
14 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
15 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Olgo Dreeben-Irimio, Physical Therapy Clinical Handbook for PTAs, Jones & Bartlett Learning; 2 edition 2012 |
Susan Edwards. Neurological Physiotherapy: A problem solving approach, Churcilll-Porter, S. Tidy's Physiotherapy. Çeviri, Elsevier, 2003 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defines the current theory and practice in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
5 | |||||
2 |
Explain the basic concepts of other medical sciences who related physiotherapy and rehabilitation
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the basic phenomenon of sub-fields of physiotherapy and rehabilitation about principles, processes and applications, make a basic level of analysis and evaluation
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to physiotherapy and rehabilitation program planning with learned theoretical and practical knowledge.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply for physiotherapy and rehabilitation program according to ethical principles, follow developments, make program changes or end the program if necessary
|
5 | |||||
2 |
Used for the information which gained from advanced studies for the protection of public health
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Independently conduct vocational and academic studies with the knowledge related to the field of physiotherapy and rehabilitation, finds solutions to the problems faced
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Adopts personal development and lifelong learning.
|
4 | |||||
2 |
Knows how to reach the necessary resources to address the learning needs
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Establishes effective communication with other relevant professional groups during physiotherapy and rehabilitation services.
|
3 | |||||
2 |
Gives a contribution to the profession related quality improvement, education and promotion programs
|
5 | |||||
3 |
Take responsibility in joint studies performed by different disciplines as a team member, contribute on the subject
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have sufficient professional experience in clinical practice to use vocational autonomy
|
5 | |||||
2 |
The use of all the equipment and hardware in physiotherapy and rehabilitation clinics, provides environmental layout and task flow for clinic.
|
5 | |||||
3 |
Keeps records of service quality monitoring and for scientific research, prepares reports, participant for project implements
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 11 | 4 | 44 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 55 | 0 | 102 |
Genel Toplam | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |