TR EN

PRINCIPLES OF THERAPEUTIC EXERCISES DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTY202E PRINCIPLES OF THERAPEUTIC EXERCISES 4 4 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; farklı yaş gruplarında, hastayı değerlendirmek ve program geliştirmek için gerekli yaklaşımları, egzersiz tedavisinin amaçlarını, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programının planlanmasını öğretmek, normal eklem hareketine etki eden faktörleri belirleyerek uygun egzersiz programı hazırlama yetisini kazandırmak, temel değerlendirme ve ölçme yöntemleri doğrultusunda belirlenen postüral bozukluklarda problem çözme ve egzersiz programını oluşturmaya ilişkin bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Hastayı değerlendirme ve program geliştirmek için yaklaşımlar, egzersiz tedavisinin amaçları, etkileri ve prensipleri, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programının planlanması, normal eklem hareketindeki problemleri belirleyerek, problemlere yönelik egzersiz programının planlanması ve uygulanması, farklı postural problemlerde egzersiz programlarının planlaması ve uygulamaların öğrenilmesi.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Temel terapatik egzersizlerin tanımını, amaçlarını, etkilerini bilir.
Egzersiz tedavisi için tedavi planı oluşturur, doğru şekilde uygular, takibini gerçekleştirir, ilerletir.
Egzersiz tedavisinin etkinliğini artırmak için fizyoterapi ve rehabilitasyonda kullanılan diğer modalitelerle ilişkilendirir.
Egzersiz programı planlar, uygular, öngörülemeyen durumlarda problem çözebilir.
Egzersiz tedavilerinde kullanılan manipulasyon ve manevraları yaptırabilmek için gereken becerileri kazanır.
Bireysel veya grup halindeki hastalara ve sağlıklı kişilere egzersiz yaptırabilecek iletişim ve uygulama deneyimi kazanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders kitabının okunması Tedavi edici egzersizlerle ilgili temel kavramlar, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programı planlama İnteraktif sunum
2 Ders kitabının okunması Pasif normal eklem hareketleri; üst ekstremiteler ve servikal bölge İnteraktif sunum ve pratik uygulama
3 Ders kitabının okunması Pasif normal eklem hareketleri; alt ekstremiteler ve lumbar bölge İnteraktif sunum ve pratik uygulama
4 Ders kitabının okunması Aktif yardımlı ve aktif normal eklem hareketleri İnteraktif sunum ve pratik uygulama
5 Ders kitabının okunması Kas kuvvetini artırmaya yönelik egzersizler; kalistenik egzersizler İnteraktif sunum ve pratik uygulama
6 Ders kitabının okunması Kas kuvvetini artırmaya yönelik egzersizler; dirençli egzersizler İnteraktif sunum ve pratik uygulama
7 Ders kitabının okunması Normal eklem hareketini artırmaya yönelik egzersizler; üst ekstremiteler ve servikal bölge İnteraktif sunum ve pratik uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Ders kitabının okunması Normal eklem hareketini artırmaya yönelik egzersizler; alt ekstremiteler ve gövde İnteraktif sunum ve pratik uygulama
10 Ders kitabının okunması Skolyoz ve skolyoz egzersizleri İnteraktif sunum ve pratik uygulama
11 Ders kitabının okunması Temel spinal stabilizasyon egzersizleri İnteraktif sunum ve pratik uygulama
12 Ders kitabının okunması Gevşeme egzersizleri İnteraktif sunum ve pratik uygulama
13 Ders kitabının okunması Postüral problemlerin tadavisinde kullanılan egzersizler; lumbar bölge ve pelvis çevresi İnteraktif sunum ve pratik uygulama
14 Ders kitabının okunması Postüral problemlerin tadavisinde kullanılan egzersizler; servikal ve dorsal bölge İnteraktif sunum ve pratik uygulama
15 Ders kitabının okunması Grup egzersizleri ve güncel egzersiz yaklaşımları İnteraktif sunum
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Otman AS, Köse N. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri. 4. baskı Yücel Ofset Matbaacılık. Ankara, 2008.
Otman AS, Köse N. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler. Meteksan, Ankara, 2006.
Basmajian JV, Wolf SL.Therapeutic Exercise. 5th Ed. Williams and Wilkins, Baltimore. 1990.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Defines the current theory and practice in the field of physiotherapy and rehabilitation.
5
2
Explain the basic concepts of other medical sciences who related physiotherapy and rehabilitation
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the basic phenomenon of sub-fields of physiotherapy and rehabilitation about principles, processes and applications, make a basic level of analysis and evaluation
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to physiotherapy and rehabilitation program planning with learned theoretical and practical knowledge.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply for physiotherapy and rehabilitation program according to ethical principles, follow developments, make program changes or end the program if necessary
5
2
Used for the information which gained from advanced studies for the protection of public health
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Independently conduct vocational and academic studies with the knowledge related to the field of physiotherapy and rehabilitation, finds solutions to the problems faced
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adopts personal development and lifelong learning.
3
2
Knows how to reach the necessary resources to address the learning needs
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Establishes effective communication with other relevant professional groups during physiotherapy and rehabilitation services.
4
2
Gives a contribution to the profession related quality improvement, education and promotion programs
4
3
Take responsibility in joint studies performed by different disciplines as a team member, contribute on the subject
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have sufficient professional experience in clinical practice to use vocational autonomy
5
2
The use of all the equipment and hardware in physiotherapy and rehabilitation clinics, provides environmental layout and task flow for clinic.
4
3
Keeps records of service quality monitoring and for scientific research, prepares reports, participant for project implements
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 6 6
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 12 4 48
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 45 0 152
Genel Toplam 152
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0