TR EN

GERIATRIC REHABILITATION DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTY409E GERIATRIC REHABILITATION 7 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. BETÜL ÜNAL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Yaşın ilerlemesi ile birlikte meydana gelen fizyolojik değişiklikleri açıklamak, sağlıklı ve özürlü yaşlılar için gerekli değerlendirme ve egzersiz programları konusundaki uygulamaların kavranmasını sağlamak, sağlıklı yaşlanma ve yaşam kalitesi konusunda bilinçlendirmektir.
İçerik: Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler, fonksiyonel değerlendirme yöntemleri, klinik karar verme sürecinin uygulanması, proje ve vaka çalışmaları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Geriatrik sağlıklı ve hasta kişilerde gözlenen klinik özellikleri tanımlar ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarıyla ilişkilendirir.
Çeşitli hastalıklarda geriatrik hastaların fizyolojik cevapları ile ilgili bilgi edinir.
Geriatrik hasta değerlendirmesi, hastaların problemlerinin tanımlanması ve yorumlanması konusunda deneyim kazanır.
Uygun tedavi yaklaşımlarını planlar ve uygular.
Geriatride görülen çeşitli hastalıklarda yaşlı bakımını sağlayan diğer sağlık personeli ile multidisipliner çalışma becerisi kazanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynaklardan okuma Gerontoloji, Geriatri Ve Yaşlanma ile ilgili tanımlar Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma
2 Kaynaklardan okuma Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma
3 Kaynaklardan okuma Kas-iskelet sisteminde yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler-Proje çalışması Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma
4 Kaynaklardan okuma Sinir sisteminde yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler -Proje çalışması Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma
5 Kaynaklardan okuma Kardiyopulmoner sistemde yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler- Proje çalışması Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma
6 Kaynaklardan okuma Yaşlanma ile ortaya çıkan duyu-algı-motor değişiklikler Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma
7 Kaynaklardan okuma Fonksiyonel değerlendirme yöntemleri ve düşmeler Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma
8 - ARA SINAV -
9 Kaynaklardan okuma Geriatride multidisipliner ekip çalışmasının önemi Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma
10 Kaynaklardan okuma Yaşlılara uygun egzersiz programları Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma
11 Kaynaklardan okuma Sağlıklı yaşlanma ve yaşam kalitesi Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma
12 Kaynaklardan okuma Yaşlılıkta fizyoterapiye yönelik çalışma alanları Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma
13 Kaynaklardan okuma Proje sunumları Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma
14 Kaynaklardan okuma Proje sunumları Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma
15 Kaynaklardan okuma Final sınavı hazırlık Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Abrams, William B.; Beers, Mark H.; Berkow, Robert. "The Merck manual of geriatrics", Whitehouse Station, 1995
Cassel, Christine; Riesenberg, Donald E.; Sorensen, Leif B.; Walsh, John R. "Geriatric medicine". NewYork, 1990
Ferri, Fred F.; Fretwell, Marsha D. "Practical guide to the care of the geriatric patient", St. Louis,1992
Squires, Amanda J. "Rehabilitation of the older patient: A handbook for the multidisciplinary team."NewYork, 1988
Rossman, Isadore. "Clinical geriatrics", Philadelphia, 1986.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki güncel kuram ve uygulamaları tanımlar.
5
2
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanıyla ilgili diğer tıp bilimlerinin temel kavramlarını açıklar
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyonun alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlama becerisine sahiptir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik prensiplere uygun olarak uygular, takibini yapar, gerektiğinde programı değiştirir veya sonlandırır.
5
2
Edindiği ileri düzey bilgilerini toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalarda kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
3
2
Öğrenme gereksinimlerini gidermek için gereken kaynaklara nasıl ulaşacağını bilir.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetleri sırasında konuyla ilgili diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim kurar.
5
2
Mesleğiyle ilgili kalite geliştirme, eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.
3
3
Farklı disiplerin gerçekleştirdiği ortak çalışmalarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır, konusuyla ilgili katkıda bulunur.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki otonomisini kullanabilecek yeterlilikte klinik uygulama deneyimine sahiptir.
5
2
Fizyoterapi ve rehabilitasyon kliniğindeki tüm ekipman ve donanımı kullanır, kliniğin çevresel ve görev akışıyla ilgili düzenini sağlar.
5
3
Hizmet kalitesinin izlenmesi ve bilimsel araştırmalar için gereken kayıtları tutar, rapor hazırlar, proje uygulamalarında yer alır.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 3 36
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 2 12 24
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 2 12 24
Seminer 1 6 6
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0