Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HEY244E | EMERGENCY NURSING | 4 | 3 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Acil durumları belirleyebilme, acil hastasına gerekli tedavi ve bakımları uygulamaya ilişkin bilgi ve becerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Acil Hemşireliğine Giriş,Triyaj, Hava Yolu Sağlanması ve CPR, Toksik Aciller, Metabolik ve Endokrin Aciller, Nörolojik Aciller, Şok ve Acil Yaklaşım, Yanık ve Donuklarda Acil Bakım, Kardiyopulmoner Aciller, İleri Yaşam Desteği ve Hemşirelik Bakımı, Pelvis ve Ekstiremite Travmaları, Toraks Travmaları, Kafa ve Omurga Travmaları, Çoklu Travmalar ve Karın Travmaları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Öncelikleri belirleme (triyaj) ile ilgili genel kuralları sıralar. |
Temel yaşam desteğine gereksinim duyulacak acil durumları açıklar. |
Komplikasyonların erken önlenmesi için izlenmesi gereken kriterleri seçer. |
Sistemlere ve travmalara yönelik acil durumların belirtileri, tanısı, tedavisi ve bakımını açıklar. |
Temel yaşam desteği ile ilgili uygulamaları, yaş gruplarına göre maket üzerinde gösterir. |
Hemşirelik süreci doğrultusunda acil hastasının sorunlarının çözümüne yönelik bakım planını uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Ders Tanıtımı ve Acil Hemşireliği | Anlatım, Beyin Fırtınası |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Acil Hemşireliği ve Triyaj | Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması, Laboratuvar Çalışmaları |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Toksik Aciller | Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Havayolu Sağlanması ve CPR | Anlatım, Beyin Fırtınası, Laboratuvar Çalışmaları |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Metabolik ve Endokrin Aciller | Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Nörolojik Aciller | Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Şok ve Acil Yaklaşım | Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması, Laboratuvar Çalışmaları |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Yanık ve Donuklarda Acil Bakım | Anlatım, Vaka Çalışması, Laboratuvar Çalışmaları |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kardiyopulmoner Aciller | Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması, Laboratuvar Çalışmaları |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Toraks Travmaları | Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kardiyopulmoner Aciller | Anlatım, Beyin Fırtınası |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Çoklu Travmalar | Anlatım, Beyin Fırtınası |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kafa ve Omurga Travmaları | Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Abdominal ve Üriner Bölge Travmaları | Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Şelimen, D., Kuğuoğlu, S., Aslan, F.E., Olgun, N. (2004). Acil Bakım. İstanbul: Yüce Yayıncılık. |
Şelimen, D., Özşahin, A., Gürkan, A., Taviloğlu, K. (2008). Hemşire ve Teknisyenlere Yönelik Travma ve Resüsitasyon Kursu Kitabı. T.C. Sağlık Bakanlığı, Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü. |
Bayraktar, H., Elmaskaya A, Konuşkan M. (2003). Uygulamalı İlkyardım Rehberi, Ankara: Palme Yayıncılık. |
Bikem, S., İnan, H. (2005). İlk Yardım, İstanbul: Birol Basın Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Believes in the philosophy of holistic health care.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
|
5 | |||||
2 |
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 1 | 14 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 51 | 0 | 79 |
Genel Toplam | 79 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |