TR EN

TECHNOLOGIES OF NURSING CARE DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HEY445E TECHNOLOGIES OF NURSING CARE 7 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi FATMA SILA AYAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Birey ve toplumun sağlığının korunması ve sağlığın sürekliliğinin sağlanması için hemşirelik bakımında güvenliği, etkinliği kanıtlanmış teknolojik ürünlerin izlenebilmesi, kullanılabilmesi ve yeni ürünlerin tasarlanabilmesi için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
İçerik: Koruyucu sağlık hizmetleri, hastalıkların tanılanması, tedavisi, bakımı ve rehabilitasyonunda teknolojinin izlenmesini, kullanılmasını, korunmasını, değerlendirilmesini ve tasarlanmasını içeren bilgi ve uygulamaları kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sağlık hizmetleri teknolojilerine ilişkin gelişmeleri ve uygulamalardaki kullanımını açıklar.
Sağlık hizmetlerindeki teknolojik gelişmelerin bakıma etkilerinin önemini kavrar.
Sağlık bakımında kullanılan teknolojik ürünlerin izlenmesi, kullanılması ve değerlendirilmesini bilir
Sağlık teknolojisi kullanımında karşılaşılan sorunlar hakkında görüş bildirir
Sağlık bakım ve bilgi teknolojisine ilişkin rol ve sorumlulukları tanımlar.
Sağlık bakımında kullanılan teknolojik ürünleri kullanır.
Sağlık bakımında kullanılan teknolojik ürünleri tasarlar.
Sağlık alanına özel bilgi teknolojilerini kullanır.
Sağlık bakım ve bilgi teknolojisi kullanımı ve uygulamalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur.
Sağlık alanında tele-tıp uygulamalarını bilir

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Sağlık teknolojilerinin gelişimi ve bu gelişimin hemşirelik eğitimi ve uygulamalarındaki yeri, bakıma etkileri Anlatım, Tartışma
2 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Sağlık teknolojilerinin gelişimi ve gelişimin hemşirelik eğitimi ve uygulamalarındaki yeri, bakıma etkileri Anlatım, Tartışma
3 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Sağlık teknolojisi kullanımında karşılaşılan sorunlar Anlatım, Tartışma
4 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Teknoloji kullanımı ve uygulamalarında etik Anlatım, Tartışma
5 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Hasta güvenliği ve teknoloji kullanımı Anlatım, Tartışma
6 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Hasta güvenliği ve teknoloji kullanımı Anlatım, Tartışma
7 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Sağlık bakımında kullanılan teknolojik ürünlerin izlenmesi, kullanılması, değerlendirilmesi Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Sağlık bakımında kullanılan teknolojik ürünlerin izlenmesi, kullanılması, değerlendirilmesi Anlatım, Tartışma
10 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Sağlık bakımında kullanılan teknolojik ürünleri geliştirme (tasarlama) Anlatım, Tartışma
11 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Sağlık bakımında kullanılan teknolojik ürünleri geliştirme (tasarlama) Anlatım, Tartışma
12 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Sağlık alanında bilgi teknolojileri kullanımı (klinik yönetim ve klinik uygulamalarda) Anlatım, Tartışma
13 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Sağlık alanında bilgi teknolojileri kullanımı (hemşirelik yönetimi ve eğitiminde) Anlatım, Tartışma
14 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Sağlık alanında bilgi teknolojileri kullanımı (hemşirelik yönetimi ve eğitiminde) Anlatım, Tartışma
15 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Sağlık alanında tele-tıp uygulamaları Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Aştı Atabek, T., Karadağ, A. (2012). Hemşirelik Esasları Hemşirelik Bilimi ve Sanatı, Akademi Basın ve Yayıncılık,863-879, İstanbul.
Ay F.A. ve ark. (2011). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. Nobel Tıp Kitapevi,Istanbul.
Potter, P.A and Perry A.G (2009). Fundamentals of Nursing, 7th Edition, Mosby Company.
Sargutan E. (2006). Sağlık Sektöründe ve Sağlık Kuruluşlarında Teknoloji Yönetimi, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Believes in the philosophy of holistic health care.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
5
2
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 72
Genel Toplam 72
Toplam İş Yükü / 25.5 2,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0