TR EN

INTERNAL DISEASES NURSING-T DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HEY241ET INTERNAL DISEASES NURSING-T 3 4 4 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Sağlığın geliştirilmesi, korunması,hastalıkların erken tanı tedavi ve bakımı, hastanın ve ailenin eğitimi, rehabilitasyonuna ilişkin bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Ağrı ve Ağrılı Hasta Bakımı, Sıvı-Elektrolit ve Asid- Baz Dengesizliği, Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Endokrin Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Diyabet ve Metabolizma Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Kan Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Üriner Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Sindirim Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İç hastalıkları ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
Hastayı biyolojik, psikolojik ve sosyal yönden bir bütün olarak değerlendirir.
İç hastalıkları kapsamında yer alan tüm sistemler ile ilgili hastalıkların risk faktörlerini açıklar.
Sistemlere yönelik hastalıkların önlenmesini, tanı ve tedavisini açıklar.
Hastalıkların belirti ve bulgularını açıklar.
Rehabilitasyon gereksinimi olan birey/aileyi inceler.
Hemşirelik bakımınında hemşirelik sürecini uygular.
Birey-aile ve toplumun sağlık davranışlarını geliştirmek için rehberlik eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Bireysel araştırma İç Hastalıkları Hemşireliğinde Temel Kavramlar Anlatım, Tartışma
2 Literatür tarama, Bireysel araştırma Sağlık ve Hastalığın Değerlendirilmesi Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
3 Literatür tarama, Bireysel araştırma Ağrı ve Ağrılı Hasta Bakımı Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama, Vaka Çalışması
4 Literatür tarama, Bireysel araştırma Sıvı-Elektrolit ve Asit- Baz Dengesizliği Şok ve Hemşirelik Bakımı Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama, Vaka Çalışması
5 Literatür tarama, Bireysel araştırma Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama, Vaka Çalışması
6 Literatür tarama, Bireysel araştırma Endokrin Sistem-Metabolizma Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama, Vaka Çalışması
7 Literatür tarama, Bireysel araştırma Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama, Vaka Çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Bireysel araştırma Nörolojik Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama, Vaka Çalışması
10 Literatür tarama, Bireysel araştırma Gastrointestinal Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama, Vaka Çalışması
11 Literatür tarama, Bireysel araştırma Üriner Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama, Vaka Çalışması
12 Literatür tarama, Bireysel araştırma Onkolojik Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama, Vaka Çalışması
13 Literatür tarama, Bireysel araştırma Hematolojik Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama, Vaka Çalışması
14 Literatür tarama, Bireysel araştırma Eklem Bağ Dokusu-Romatizmal Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama, Vaka Çalışması
15 Literatür tarama, Bireysel araştırma Deri Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama, Vaka Çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Akdemir, N., Birol, L. (2003). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. İstanbul: Sanerc Yayın.
Durna, Z. (2012). Kronik Hastalıklarda Bakım. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
Aslan, E.F, Karadokovan, A. (2010). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Ankara: Nobel Tıp Kitapevi
Kaptan, G., Dedeli, Ö. (2012). Teoriden Uygulamaya Temel İç Hastalıkları Hemşireliği. İstanbul Tıp Kitabevi.
Linton, A.D., Matteson, M.A. (2020). Medical-Surgical Nursing. 7th ed. Elsevier.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Believes in the philosophy of holistic health care.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
5
2
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 2 1 2
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 1 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 1 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 102
Genel Toplam 102
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0