Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HEY242ET | SURGICAL DISEASES NURSING-T | 4 | 4 | 4 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Cerrahinin temel kavram ve ilkelerine, preoperatif-intraoperatif-postoperatif süreçlerde sistematik bakım vermeye ilişkin bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Cerrahide Sıvı-Elektrolit ve Asit-Baz Dengesizliklerinde ve Şokta Hemşirelik Bakımı, Cerrahi Girişim Öncesi, Sırası ve Sonrası Hemşirelik Bakımı, Yarada ve Yanıkta Hemşirelik Bakımı, Cerrahi İnfeksiyonlarda Hemşirelik Bakımı, Sinir Sisteminin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Kalp-Damar Sisteminin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Solunum Sisteminin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Sindirim Sisteminin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Meme Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Endokrin Sistemin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Kas İskelet Sisteminin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Üriner Sistemin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı ve Doku/Organ Transplantasyonlarında Hemşirelik Bakımı. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Cerrahide temel kavramları açıklar. |
Cerrahi sınıflamaları açıklar. |
Cerrahi tedavi yöntemlerine göre hemşirelik bakım tekniklerini uygular. |
Cerrahi tedavi sonrası gelişebilecek komplikasyonları açıklar. |
Preoperatif,perioperatif ve postoperatif dönemlerde hemşirelik sürecini uygular. |
Cerrahi tedavinin tüm aşamalarında hasta ve ailesine rehberlik eder. |
Edindiği bilgi ve becerileri farklı durumlarda problem çözme amaçlı uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Cerrahi Hemşireliğine Giriş | Anlatım, Klinik Uygulama |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Cerrahide Sıvı-Elektrolit ve Asit-Baz Dengesizliklerinde ve Şokta Hemşirelik Bakımı | Anlatım, Beyin Fırtınası, Klinik Uygulama |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Cerrahi Girişim Öncesi, Sırası ve Sonrası Hemşirelik Bakımı | Anlatım, Beyin Fırtınası, Klinik Uygulama |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Yarada ve Yanıkta Hemşirelik Bakımı | Anlatım, Beyin Fırtınası, Klinik Uygulama |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Cerrahi İnfeksiyonlarda Hemşirelik Bakımı | Anlatım, Beyin Fırtınası, Klinik Uygulama |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Sinir Sisteminin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Anlatım, Beyin Fırtınası, Klinik Uygulama |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kalp-Damar Sisteminin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Anlatım, Beyin Fırtınası, Klinik Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Solunum Sisteminin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Anlatım, Beyin Fırtınası, Klinik Uygulama |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Sindirim Sisteminin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Anlatım, Beyin Fırtınası, Klinik Uygulama |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Meme Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Anlatım, Beyin Fırtınası, Klinik Uygulama |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Endokrin Sistemin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Anlatım, Beyin Fırtınası, Klinik Uygulama |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kas İskelet Sisteminin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Anlatım, Beyin Fırtınası, Klinik Uygulama |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Üriner Sistemin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Anlatım, Beyin Fırtınası, Klinik Uygulama |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Doku/Organ Transplantasyonlarında Hemşirelik Bakımı | Anlatım, Beyin Fırtınası, Klinik Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Karadakovan, A., Aslan, E. F. (2010). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. İstanbul: Nobel Kitabevi. |
Dentlinger, N., Ramdin, V. (2015). Dahili ve Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği. Ankara:Nobel Kitabevi. |
Akyolcu N, Aksoy G, Kanan N. (2011). Cerrahi Hemşireliği Uygulama Rehberi.İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Believes in the philosophy of holistic health care.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
|
5 | |||||
2 |
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 101 |
Genel Toplam | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |