TR EN

MENTAL HEALTH AND DISEASES NURSING-T DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HEY441ET MENTAL HEALTH AND DISEASES NURSING-T 7 4 4 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi SÜREYYA TÜRK ÖĞÜN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Ruh sağlığının korunması, hastalık durumunda ise bakıma, eğitimine, rehabilitasyonuna ilişkin bilgi,beceri ve tutum kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Temel Kavramlar, Ruh Hastalıklarının Genel Belirtileri,Çocukluk ve Adölesan Dönemde Görülen Ruhsal Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı, KişilikBozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı, Kriz, Stres, Anksiyete, Somatoform Bozukluklar, DuygulanımBozuklukları, Şizofreni ve Psikotik Bozukluklar, Alkol-Madde Bağımlılığı, Yeme Bozuklukları,Cinsel İşlev Bozuklukları, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Özel Alanlar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Temel kavram ve kuramları açıklar.
Koruyucu ruh sağlığına yönelik hemşirelik bakımını uygular.
Tespit edilen sorunlara ilişkin hemşirelik sürecini yönetir.
Disiplinlerarası işbirliği ile liyezon hemşireliğini açıklar.
Ruhsal bozukluğu olan bireylerle terapötik ilişki başlatır.
Ruhsal durum değerlendirmesi yapar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Temel Kavramlar Anlatım
2 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Ruh Hastalıklarının Genel Belirtileri Anlatım, Vaka Çalışması
3 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Çocukluk ve Adölesan Dönemde Görülen Ruhsal Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı Anlatım, Vaka Çalışması
4 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Kişilik Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı Anlatım, Vaka Çalışması
5 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Kriz, Stres, Anksiyete ve Hemşirelik Yaklaşımı Anlatım
6 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Somatoform Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı Anlatım
7 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Duygulanım Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı Anlatım, Vaka Çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Şizofreni ve Psikotik Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı Anlatım, Klinik Uygulama
10 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Alkol-Madde Bağımlılığı ve Hemşirelik Yaklaşımı Anlatım, Vaka Çalışması
11 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Yeme Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı Anlatım
12 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Cinsel İşlev Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı Anlatım, Vaka Çalışması
13 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Özel Alanlar(Aile ve Toplum Ruh Sağlığı Hemşireliği) Anlatım
14 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Özel Alanlar(Kosültasyon Liyezon Hemşireliği) Anlatım
15 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Özel Alanlar(Adli Hemşirelik) Anlatım, Vaka Çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Çam O., Engin E. Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı. İstanbul Tıp Kitabevleri, İstanbul,2016.
Öztürk O., Uluşahin A.: Ruh Sağlığı ve Hastalıkları. Ankara, 2015.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Believes in the philosophy of holistic health care.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
5
2
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 7 2 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 7 2 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 2 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 100
Genel Toplam 100
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0