Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HEY441ET | MENTAL HEALTH AND DISEASES NURSING-T | 7 | 4 | 4 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi SÜREYYA TÜRK ÖĞÜN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Ruh sağlığının korunması, hastalık durumunda ise bakıma, eğitimine, rehabilitasyonuna ilişkin bilgi,beceri ve tutum kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Temel Kavramlar, Ruh Hastalıklarının Genel Belirtileri,Çocukluk ve Adölesan Dönemde Görülen Ruhsal Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı, KişilikBozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı, Kriz, Stres, Anksiyete, Somatoform Bozukluklar, DuygulanımBozuklukları, Şizofreni ve Psikotik Bozukluklar, Alkol-Madde Bağımlılığı, Yeme Bozuklukları,Cinsel İşlev Bozuklukları, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Özel Alanlar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Temel kavram ve kuramları açıklar. |
Koruyucu ruh sağlığına yönelik hemşirelik bakımını uygular. |
Tespit edilen sorunlara ilişkin hemşirelik sürecini yönetir. |
Disiplinlerarası işbirliği ile liyezon hemşireliğini açıklar. |
Ruhsal bozukluğu olan bireylerle terapötik ilişki başlatır. |
Ruhsal durum değerlendirmesi yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Temel Kavramlar | Anlatım |
2 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Ruh Hastalıklarının Genel Belirtileri | Anlatım, Vaka Çalışması |
3 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Çocukluk ve Adölesan Dönemde Görülen Ruhsal Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı | Anlatım, Vaka Çalışması |
4 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Kişilik Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı | Anlatım, Vaka Çalışması |
5 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Kriz, Stres, Anksiyete ve Hemşirelik Yaklaşımı | Anlatım |
6 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Somatoform Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı | Anlatım |
7 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Duygulanım Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı | Anlatım, Vaka Çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Şizofreni ve Psikotik Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı | Anlatım, Klinik Uygulama |
10 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Alkol-Madde Bağımlılığı ve Hemşirelik Yaklaşımı | Anlatım, Vaka Çalışması |
11 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Yeme Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı | Anlatım |
12 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Cinsel İşlev Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı | Anlatım, Vaka Çalışması |
13 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Özel Alanlar(Aile ve Toplum Ruh Sağlığı Hemşireliği) | Anlatım |
14 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Özel Alanlar(Kosültasyon Liyezon Hemşireliği) | Anlatım |
15 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Özel Alanlar(Adli Hemşirelik) | Anlatım, Vaka Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Çam O., Engin E. Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı. İstanbul Tıp Kitabevleri, İstanbul,2016. |
Öztürk O., Uluşahin A.: Ruh Sağlığı ve Hastalıkları. Ankara, 2015. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Believes in the philosophy of holistic health care.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
|
5 | |||||
2 |
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 7 | 2 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 7 | 2 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 100 |
Genel Toplam | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |