Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HEY310E | INTENSIVE CARE NURSING | 6 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET KÖROĞLU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Yoğun bakım hemşireliğine ilişkin bilgi beceri ve tutum kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Yoğun Bakım Kavramı ve Özellikleri, Temel (CPR) ve ileri yaşam desteği, Yoğun bakımda yatağa bağımlı hasta ve hemşirelik yaklaşımı, Yoğun bakım ünitesinde monitörizasyon, Yoğun bakım ünitesinde sedasyon ve analjezi uygulamaları, Yoğun bakım ünitesinin spesifik enfeksiyonları ve önlenmesi, Ventilatör ve Ventilatördeki hastanın hemşirelik bakımı, Temel EKG, Yoğun bakım ünitesinde karşılaşılan kardiyovasküler sistem bozuklukları ve hemşirelik yaklaşımı, Çoklu organ yetmezliği, Yoğun bakımda enteral ve parenteral beslenme, Yoğun bakım ünitesinde karşılaşılan boşaltım sistemi hastalıkları ve hemşirelik yaklaşımı, Yoğun bakım ünitesinde karşılaşılan gastrointestinal sistem hastalıkları ve hemşirelik yaklaşımı, Yoğun bakım ünitesinde karşılaşılan nörolojik sistem hastalıkları ve hemşirelik yaklaşımı. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yoğun bakımdaki araç ve ekipmanı sıralar. |
Temel ve ileri yaşam desteği uygulamalarını açıklar. |
Yatağa bağımlı hastada gelişebilecek komplikasyonları açıklar. |
Sistemlere yönelik yoğun bakım gerektiren durumları açıklar. |
Yoğun bakımda ortaya çıkan acil durumlarda gerekli girişimleri uygular. |
Aseptik tekniği uygular. |
Yoğun bakım hastasını değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Yoğun bakım kavramı ve özellikleri | Anlatım |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Temel (CPR) ve ileri yaşam desteği | Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Yoğun bakımda yatağa bağımlı hasta ve hemşirelik yaklaşımı | Anlatım, Tartışma |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Yoğun bakım ünitesinde monitörizasyon | Vaka Çalışması |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Yoğun bakım ünitesinde sedasyon ve analjezi uygulamaları | Anlatım |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Yoğun bakım ünitesinin spesifik enfeksiyonları ve önlenmesi | Anlatım |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Ventilatör ve Ventilatördeki hastanın hemşirelik bakımı | Anlatım, Vaka Çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Temel EKG | Anlatım, Vaka Çalışması |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Yoğun bakım ünitesinde karşılaşılan kardiyovasküler sistem bozuklukları ve hemşirelik yaklaşımı | Anlatım |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Çoklu organ yetmezliği | Anlatım, Vaka Çalışması |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Yoğun bakımda enteral ve parenteral beslenme | Anlatım |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Yoğun bakım ünitesinde karşılaşılan boşaltım sistemi hastalıkları ve hemşirelik yaklaşımı | Tartışma |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Yoğun bakım ünitesinde karşılaşılan gastrointestinal sistem hastalıkları ve hemşirelik yaklaşımı | Anlatım |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Yoğun bakım ünitesinde karşılaşılan nörolojik sistem hastalıkları ve hemşirelik yaklaşımı | Anlatım, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Akyol A. Yoğun Bakım Hemşireliği. İstanbul Kitapevleri, 2017. |
Çelik S. Erişkin Yoğun Bakım Hastalarında Temel Sorunlar ve Hemşirelik Bakımı, Nobel Tıp Kitabevleri, 2014. |
Öztürk H. Kahriman İ. Tıbbi Hatalar ve Hasta Güvenliği Eğitim Rehberi, İstanbul Tıb Kitabevleri, 2016. |
Sezen A. Temiz G. Yoğun Bakım Hemşireliği, Nobel Tıb Kitabevleri, 2014. |
Küçükkardalı Y. Terekeci H. Yoğun Bakımda Yaşı Hasta Sorunları, Nobel Tıp Kitabevleri, 2009. |
Badır A. Türkmen E. Elektrokardiyografi, Sanerc Yayınları, No:1, İstanbul, 2002. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bütüncül sağlık bakım felsefesine inanır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Koruyucu, tedavi ve rehabilite edici düzeyde hemşirelik bakımını kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir, denetler ve kaydeder.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Birey/aile/toplum sağlığı ile ilgili konularda sorumluluk alır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile öğrenmeyi sürdürür.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Toplumsal ve mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır.
|
5 | |||||
2 |
Uygulayıcı, eğitici, araştırıcı, yönetici, savunucu, danışman, kalite geliştirme, işbirliği yapma ve iletişimi sağlama rollerini gerçekleştirir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 54 | 0 | 148 |
Genel Toplam | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |