TR EN

PERFÜZYON CİHAZLARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PER143 PERFÜZYON CİHAZLARI 1 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MEHMET KARTAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Perfüzyon cihazlarını tanıtmak ve bu cihazları etkin bir şekilde kullanmasına ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Kalp Akciğer Makinesi,ECMO Cihazları,IABP Cihazları,CARDİOHELP cihazları,İMPELLA Cihazları,Mini kardiyopulmoner bypass cihazlar,Robotik cihazlar,ACT cihazları,VAD Cihazları,Total Yapay Kalp Cihazları,Perfüzyon simülatör cihazı orpheus, Pace-Maker Cihazları,Perfüzyon cihazı üreten firma ve kuruluşlar,Taşınabilir Kardiyopulmoner Destek,Kalp cerrahide kullanılan cihaz ve malzemeler

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Perfüzyon alanında kullanılan cihazları açıklar.
Vaka için gereken doğru cihazı seçer.
Perfüzyon alanında kullanılan cihazları etkin bir şekilde uygular.
Kalp akciğer makinasının kullanımını açıklar.
Kalp cerrahisinde kullanılan cihaz ve malzemeleri özetler.
Perfüzyon cihazı üreten firma ve kuruluşlar hakkında temel bilgileri açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama , Kalp Akciğer Makinesi Anlatım
2 Bireysel araştırma ECMO Cihazlar Anlatım
3 Literatür tarama , IABP Cihazları Anlatım
4 Literatür tarama , CARDİOHELP cihazları Tartışma Örnek Olay
5 Literatür tarama , İMPELLA Cihazları Tartışma
6 Bireysel araştırma Mini kardiyopulmoner bypass cihazları Tartışma
7 Web tabanlı araştırma Robotik cihazlar Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Web tabanlı araştırma ACT cihazları Örnek Olay
10 Bireysel araştırma VAD Cihazları Örnek Olay
11 Bireysel araştırma Total Yapay Kalp Cihazları Tartışma
12 Literatür tarama Perfüzyon simülatör cihazı orpheus Anlatım
13 Literatür tarama Pace-Maker Cihazları Perfüzyon cihazı üreten firma ve kuruluşlar Anlatım
14 Literatür tarama Taşınabilir Kardiyopulmoner Destek Tartışma
15 Bireysel araştırma Kalp cerrahide kullanılan cihaz ve malzemeler Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Brodie, J. E., & Johnson, R. B. (1994). The manual of clinical perfusion. Glendale Medical Corporation.
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı. (2012). Biyomedikal Cihaz Teknolojileri. Ankara

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students can evaluate and apply the knowledge that is gained from lecture notes, application tools and visual and objective sources that support basic theoretical and practical courses,
5
2
They can monitor patient follow-up and, if necessary, they can apply appropriate drugs to the cardiopulmonary bypass system under the supervision of specialist doctors and anesthesiologist
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make installation and applications on Heart-lung machines and other equipment
3
2
They can make the necessary applications in situations requiring first aid.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can analyze the data related to patients and produces results.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make all the practices relevant to perfusion in accordance with perfusion techniques
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can update their Perfusion-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make the preparation and application of the Heart-Lung machine and other auxiliary equipment
4
2
Compatible with Team work, individual responsibility can be fulfilled.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 51 0 100
Genel Toplam 100
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0