TR EN

YETİŞKİN PERFÜZYON I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PER245 YETİŞKİN PERFÜZYON I 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TURGAY DAĞTEKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ABİDİN ÖZBEY
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Yetişkin perfüzyon tekniklerini uygulamalarına ve temel kavramlarının ilişkin bilgi beceri/davranış ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Mediasten anatomisi, kalp ve damar anatomisi, kalbin ileti sisteminin anatomisi, kardiyovasküler embriyoloji, mikrosirkülasyon, erişkin koroner kalp hastalıklarının cerrahi tedavisi, erişkin kapak hastalıklarının cerrahi tedavisi, aort cerrahisinde perfüzyon teknikleri, siyanotik konjenital kalp hastalıkları, obstrüktif konjenital kalp hastalıkları, erişkin konjenital kalp hastalıkları, sağ sol şantlı konjenital kalp hastalıkları

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yetişkin perfüzyon tekniklerini açıklar.
Yetişkin perfüzyon tekniklerini prosedürüne uygun olarak uygular.
Mediasten anatomisini açıklar.
Kalp,damar anatomisini açıklar.
Kalbin ileti sisteminin anatomisi, kardiyovasküler embriyoloji, mikrosirkülasyon konularını ilişkilendirir.
Erişkin kalp hastalıklarını türlerini sıralar.
Erişkin kalp hastalıklarının kliniği hakkındaki temel bilgileri özetler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Mediasten anatomisi Anlatım
2 Literatür tarama Kalp ve damar anatomisi Anlatım
3 Bireysel araştırma Kalbin ileti sisteminin anatomisi Anlatım
4 Web tabanlı araştırma Kardiyovasküler embriyoloji Anlatım
5 Literatür tarama Mikrosirkülasyon Anlatım
6 Literatür tarama Erişkin koroner kalp hastalıklarının cerrahi tedavisi Anlatım
7 Bireysel araştırma Erişkin kapak hastalıklarının cerrahi tedavisi Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Aort cerrahisinde perfüzyon teknikleri Anlatım
10 Literatür tarama Siyanotik konjenital kalp hastalıkları Anlatım
11 Literatür tarama Obstrüktif konjenital kalp hastalıkları Anlatım
12 Literatür tarama Erişkin konjenital kalp hastalıkları Anlatım
13 Bireysel araştırma Sağ sol şantlı konjenital kalp hastalıkları Anlatım
14 Bireysel araştırma Genel tekrar Örnek Olay
15 Web tabanlı araştırma Genel tekrar Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Demirkılıç U.(Ed)(2008).Ekstrakorporal Dolaşım.Ankara :Efil Yayınevi.
Relle, M. A., Hutchinson, J. M., Mattison, A., Sievert, A., & Shackelford, A. G. (2014). Predicting adult perfusion practice trends and the adoption of evidence-based practice. The journal of extra-corporeal technology, 46(1), 53–59.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students can evaluate and apply the knowledge that is gained from lecture notes, application tools and visual and objective sources that support basic theoretical and practical courses,
5
2
They can monitor patient follow-up and, if necessary, they can apply appropriate drugs to the cardiopulmonary bypass system under the supervision of specialist doctors and anesthesiologist
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make installation and applications on Heart-lung machines and other equipment
5
2
They can make the necessary applications in situations requiring first aid.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can analyze the data related to patients and produces results.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make all the practices relevant to perfusion in accordance with perfusion techniques
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can update their Perfusion-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make the preparation and application of the Heart-Lung machine and other auxiliary equipment
4
2
Compatible with Team work, individual responsibility can be fulfilled.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 12 4 48
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 8 3 24
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 51 0 159
Genel Toplam 159
Toplam İş Yükü / 25.5 6,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0