TR EN

STERİLİZASYON VE DEZENFEKSİYON YÖNTEMLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PER345 STERİLİZASYON VE DEZENFEKSİYON YÖNTEMLERİ 5 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MEHMET KARTAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ABİDİN ÖZBEY
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Sterilizasyon ve dezenfeksiyon işlemlerini ve bunlar arasındaki farkları değerlendirmeye ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Tıbbi cihaz ve aletlerin sterilizasyon ve dezenfeksiyonunda genel ilkeler, sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemleri (ulusal/uluslar arası), dezenfektanların mikroorganizma üzerine etkinliğinin önemi, antiseptik ve dezenfektan maddelere karşı direnç sorunu, dezenfeksiyon, sterilizasyon politikaları

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sterilizasyonu açıklar.
Dezenfeksiyonu açıklar.
Sterilizasyon ve dezenfeksiyon farkını karşılaştırır.
Sterilizasyon ve dezenfeksiyon işlemlerini özetler.
Fiziksel ve kimyasal sterilizasyon yöntemlerini inceler.
Tıbbi cihaz ve aletlerin sterilizasyon ve dezenfeksiyonunda genel ilkeler sıralar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Sterilizasyon ve dezenfeksiyon kavramları Anlatım
2 Bireysel araştırma Fiziksel sterilizasyon yöntemleri Anlatım
3 Bireysel araştırma Isı ile sterilizasyon Anlatım
4 Bireysel araştırma Nemli ısı ile sterilizasyon Anlatım
5 Literatür tarama Nemli ısı ile sterilizasyon Anlatım
6 Bireysel araştırma Kuru ısı ile sterilizasyon Anlatım
7 Literatür tarama Filtrasyonla sterilizasyon Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Bireysel araştırma Radyasyonla sterilizasyon Anlatım
10 Web tabanlı araştırma Sterilizasyon uygulamaları Tartışma
11 Web tabanlı araştırma Kimyasal sterilizasyon yöntemleri Anlatım
12 Bireysel araştırma Dezenfeksiyon işlemi Anlatım
13 Bireysel araştırma Dezenfektanlar Anlatım
14 Web tabanlı araştırma Dezenfektanların etki mekanizmaları Anlatım
15 Literatür tarama Dezenfeksiyon uygulamaları Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Fraise, A. P., Lambert, P. A., & Maillard, J. Y. (Eds.). (2008). Russell, Hugo & Ayliffe's Principles and Practice of Disinfection, Preservation & Sterilization. John Wiley & Sons
Dolapçı, İ. (2016). Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students can evaluate and apply the knowledge that is gained from lecture notes, application tools and visual and objective sources that support basic theoretical and practical courses,
3
2
They can monitor patient follow-up and, if necessary, they can apply appropriate drugs to the cardiopulmonary bypass system under the supervision of specialist doctors and anesthesiologist
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make installation and applications on Heart-lung machines and other equipment
3
2
They can make the necessary applications in situations requiring first aid.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can analyze the data related to patients and produces results.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make all the practices relevant to perfusion in accordance with perfusion techniques
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can update their Perfusion-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make the preparation and application of the Heart-Lung machine and other auxiliary equipment
2
2
Compatible with Team work, individual responsibility can be fulfilled.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 9 4 36
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 100
Genel Toplam 100
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0