TR EN

ALAN ÇALIŞMASI I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PER441 ALAN ÇALIŞMASI I 7 16 8 12

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MEHMET KARTAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi MEHMET KARTAL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Mesleki bilgileri pekiştirmek için alan çalışması yapması ve mesleklerine ilişkin tutum, bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Pediatrik ve erişkin grupta yapılan açık kalp operasyonlarında kullanılan perfüzyon teknikleri ve kalp-akciğer pompası donamım, kurulumu ve işleyişi ile pratik derslerde kullanımı ile ilgili işleyiş mekanizmaları hakkında uygulama becerileri

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Pratik becerilerini tamamlar.
Perfüzyon tekniklerini uygular.
Multidisipliner çalışmanın önemini savunur.
Hastayla ve diğer sağlık profesyonelleriyle olan yaklaşımını yeniden yapılandırır.
Farklı vakalara ilgili problemleri çözer.
Kalp-akciğer pompası uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Klinik uygulama Alan çalışması Tartışma, Anlatım, Örnek Olay.
2 Literatür tarama, Klinik uygulama Alan çalışması Tartışma, Anlatım, Örnek Olay.
3 Bireysel araştırma,Klinik uygulama Alan çalışması Tartışma, Anlatım, Örnek Olay.
4 Literatür tarama,Klinik uygulama Alan çalışması Tartışma, Anlatım, Örnek Olay.
5 Bireysel araştırma,Klinik uygulama Alan çalışması Tartışma, Anlatım, Örnek Olay.
6 Web tabanlı araştırma,Klinik uygulama Alan çalışması Tartışma, Anlatım, Örnek Olay.
7 Web tabanlı araştırma,Klinik uygulama Alan çalışması Tartışma, Anlatım, Örnek Olay.
8 - ARA SINAV -
9 Bireysel araştırma,Klinik uygulama Alan çalışması Tartışma, Anlatım, Örnek Olay.
10 Web tabanlı araştırma,Klinik uygulama Alan çalışması Tartışma, Anlatım, Örnek Olay.
11 Web tabanlı araştırma,Klinik uygulama Alan çalışması Tartışma, Anlatım, Örnek Olay.
12 Literatür tarama,Klinik uygulama Alan çalışması Tartışma, Anlatım, Örnek Olay.
13 Web tabanlı araştırma,Klinik uygulama Alan çalışması Tartışma, Anlatım, Örnek Olay.
14 Bireysel araştırma,Klinik uygulama Alan çalışması Tartışma, Anlatım, Örnek Olay.
15 Literatür tarama,Klinik uygulama Alan çalışması Tartışma, Anlatım, Örnek Olay.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Brodie, J. E., & Johnson, R. B. (1994). The manual of clinical perfusion. Glendale Medical Corporation.
Lich, B. V., & Brown, D. M. (2004). The Manual of Clinical Perfusion. Perfusion. com.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students can evaluate and apply the knowledge that is gained from lecture notes, application tools and visual and objective sources that support basic theoretical and practical courses,
5
2
They can monitor patient follow-up and, if necessary, they can apply appropriate drugs to the cardiopulmonary bypass system under the supervision of specialist doctors and anesthesiologist
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make installation and applications on Heart-lung machines and other equipment
5
2
They can make the necessary applications in situations requiring first aid.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can analyze the data related to patients and produces results.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make all the practices relevant to perfusion in accordance with perfusion techniques
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can update their Perfusion-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make the preparation and application of the Heart-Lung machine and other auxiliary equipment
4
2
Compatible with Team work, individual responsibility can be fulfilled.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 16 224
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 10 3 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 10 2 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 50 0 304
Genel Toplam 304
Toplam İş Yükü / 25.5 11,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 12,0