TR EN

PERFÜZYON TEKNİKLERİ TEKNOLOJİSİ II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PER142 PERFÜZYON TEKNİKLERİ TEKNOLOJİSİ II 2 5 4 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TURGAY DAĞTEKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bölümün temelini oluşturan tekniklerin fiziksel temelinin, bunların klinik uygulanmasının, yönetiminin ve mevcut teknolojilere ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Akışkan Dinamiği, perfüzyon teknikleri, perfüzyon teknikleri yönetimi, Klinik perfüzyon teknikleri uygulamaları, Türkiye ve dünyadaki perfüzyon teknikleri teknolojisi, perfüzyon teknikleri idaresi, izole ekstremite perfüzyon teknikleri

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Akışkan dinamiğini perfüzyon teknolojisine uygular.
Perfüzyon teknolojisinin Türkiye ve Dünya'daki son gelişmeleri açıklar.
İzole ekstremite perfüzyon tekniklerini özetler.
Perfüzyon teknikleri idaresini uygular.
Klinik perfüzyon teknikleri uygulamalarını açıklar.
Akışkan dinamiğini açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Akışkan Dinamiği Anlatım
2 Bireysel araştırma Akışkan Dinamiği Tartışma
3 Literatür tarama Perfüzyon Teknikleri Anlatım
4 Bireysel araştırma Perfüzyon Teknikleri Tartışma
5 Web tabanlı araştırma Perfüzyon Teknikleri Yönetimi Anlatım
6 Web tabanlı araştırma Perfüzyon Teknikleri Yönetimi Örnek Olay
7 Bireysel araştırma Klinik Perfüzyon Teknikleri Uygulamaları Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Klinik Perfüzyon Teknikleri Uygulamaları Örnek Olay
10 Web tabanlı araştırma Dünya-Türkiye örneği Perfüzyon Teknikleri Teknolojisi Anlatım
11 Bireysel araştırma CABG'de perfüzyon (Koroner Arter Bypass Grafit) Anlatım
12 Literatür tarama AVR'de perfüzyon (Aortik Valf Replasmanı) Anlatım
13 Literatür tarama MVR'de perfüzyon (Mitral Valf Replasmanı) Anlatım
14 Bireysel araştırma Perfüzyon Teknikleri İdaresi Anlatım
15 Web tabanlı araştırma Perfüzyon Teknikleri İdaresi Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Demirkılıç U.(Ed)(2008).Extracorporeal Circulation.Ankara :Efil Yayınevi.
Brodie, J. E., & Johnson, R. B. (1994). The manual of clinical perfusion. Glendale Medical Corporation.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students can evaluate and apply the knowledge that is gained from lecture notes, application tools and visual and objective sources that support basic theoretical and practical courses,
5
2
They can monitor patient follow-up and, if necessary, they can apply appropriate drugs to the cardiopulmonary bypass system under the supervision of specialist doctors and anesthesiologist
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make installation and applications on Heart-lung machines and other equipment
5
2
They can make the necessary applications in situations requiring first aid.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can analyze the data related to patients and produces results.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make all the practices relevant to perfusion in accordance with perfusion techniques
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can update their Perfusion-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make the preparation and application of the Heart-Lung machine and other auxiliary equipment
5
2
Compatible with Team work, individual responsibility can be fulfilled.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 5 70
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 4 56
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 3 21
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 51 0 177
Genel Toplam 177
Toplam İş Yükü / 25.5 6,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0