Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
PER242 |
KONJENİTAL VE PEDİATRİK HASTALARDA PERFÜZYON II |
4 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi MEHMET KARTAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Konjenital ve pediatrik hastalıklarda perfüzyon uygulamaları ve teorik bilgilerinin öğretilmesine ilişkin bilgi beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Pediatrik ve konjenital kalp cerrahisi kısa tarihçesi, mini kardiyopulmoner bypass devreleri, açık ve kapalı sistemler, pediatrik ve konjenital kalp cerrahisinde anestezi, pediatrik ve konjenital kalp cerrahisinde antikoagülasyon ve nötralizasyon, pediatrik kalp transplantasyonunda perfüzyon, gebelik ve kardiyopulmoner bypass, konjenital kalp hastalarında pediatrik perfüzyon, prime solüsyonları, kardiyopleji çeşitleri ve kardiyopleji verme Teknikleri, ekstrakorporeal dolaşımda internal ve eksternal soğutma ve ısıtma yöntemleri, kalp damar cerrahisinde kök hücre uygulamaları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Perfüzyon uygulaması gerektiren konjenital ve pediatrik hastalıklar hakkında temel bilgileri açıklar. |
Perfüzyon uygulaması gerektiren konjenital ve pediatrik hastalıklar için uygun yöntemi belirler ve uygular. |
Pediatrik ve konjenital kalp cerrahisi kısa tarihçesini özetler. |
Konjenital kalp hastalarında pediatrik perfüzyonunun önemini açıklar. |
Pediatrik kalp transplantasyonunda perfüzyon uygulamalarını açıklar. |
Pediatrik ve konjenital kalp cerrahisi konusunu açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Tarama |
Pediatrik ve konjenital kalp cerrahisi kısa tarihçesi |
Anlatım |
2 |
Literatür Tarama |
Mini kardiyopulmoner bypass devreleri |
Anlatım |
3 |
Bireysel araştırma |
Açık ve kapalı sistemler |
Anlatım |
4 |
Literatür Tarama |
Pediatrik ve konjenital kalp cerrahisinde anestezi |
Anlatım |
5 |
Literatür Tarama |
Pediatrik ve konjenital kalp cerrahisinde antikoagülasyon ve nötralizasyon |
Anlatım |
6 |
Literatür Tarama |
Pediatrik kalp transplantasyonunda perfüzyon |
Anlatım |
7 |
Bireysel araştırma |
Gebelik ve kardiyopulmoner bypass |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Bireysel araştırma |
Konjenital kalp hastalarında pediatrik perfüzyon |
Anlatım |
10 |
Literatür Okuma
Bireysel araştırma |
Prime solüsyonları |
Anlatım |
11 |
Literatür Tarama |
Kardiyopleji çeşitleri ve kardiyopleji verme teknikler |
Anlatım |
12 |
Literatür Tarama |
Ekstrakorporeal dolaşımda internal ve eksternal soğutma ve ısıtma yöntemleri |
Anlatım |
13 |
Web tabanlı araştırma |
Kalp damar cerrahisinde kök hücre uygulamaları |
Anlatım |
14 |
Web tabanlı araştırma |
Genel tekrar |
Örnek Olay |
15 |
Bireysel araştırma |
Genel tekrar |
Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Brodie, J. E., & Johnson, R. B. (1994). The manual of clinical perfusion. Glendale Medical Corporation. |
Walsh, B. K. (2018). Neonatal and Pediatric Respiratory Care-E-Book. Elsevier Health Sciences. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students can evaluate and apply the knowledge that is gained from lecture notes, application tools and visual and objective sources that support basic theoretical and practical courses,
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
They can monitor patient follow-up and, if necessary, they can apply appropriate drugs to the cardiopulmonary bypass system under the supervision of specialist doctors and anesthesiologist
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can make installation and applications on Heart-lung machines and other equipment
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
They can make the necessary applications in situations requiring first aid.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can analyze the data related to patients and produces results.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can make all the practices relevant to perfusion in accordance with perfusion techniques
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can update their Perfusion-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can make the preparation and application of the Heart-Lung machine and other auxiliary equipment
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Compatible with Team work, individual responsibility can be fulfilled.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
10 |
4 |
40 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
8 |
3 |
24 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
48 |
0 |
150 |
|
Genel Toplam |
150 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|