Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
PER344 |
TEMEL MİKROBİYOLOJİ VE ENFEKSİYON HASTALIKLARI |
6 |
2 |
2 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi MEHMET KARTAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Mikrobiyolojinin temel konuları ve enfeksiyon hastalıklarna ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Genel mikrobiyolojiye giriş, mikroorganizmalarla ilgili genel kavramlar, mikroorganizmaların yapısı, bakterilerin hücre yapısı, bakterilerde üreme ve gelişme, kültürlerin incelenmesi, immünoloji ve enfeksiyonlarla ilişkisi, serolojik reaksiyonlar, patojen bakterilere ait klinik sendromlar, enfeksiyon mekanizmasının yanı sıra diğer spirochetes, chlamydia, rickettsiae, mantarlar ve virüslerin; ayrıca parazitler, protozoa, helmintin tanımları, insan üzerindeki etkileri, laboratuvar teşhisleri, epidemiyolojisi, patogenezi ve tedavisi |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Tıbbi mikrobiyoloji, parazitoloji ve viroloji sınıflandırılmasını açıklar. |
Bakteri, üreme, metabolizma yapısını açıklar. |
Mikroorganizmaların ve insanlar ve toplumlar üzerindeki salgın etkileri neden olduğu enfeksiyonları değerlendirir. |
Sterilizasyon, dezenfeksiyon, antisepsi önemini açıklar. |
Çeşitli antibiyotikler ve kemoterapötik ajanların tedavi alanında, sınıflandırma, etki mekanizmalarını açıklar. |
İmmünoloji temel kavramlarını açıklar. |
Bağışıklık sisteminin temel kavramlarını açıklar. |
Mikroorganizmaların, yiyecek ve suyun neden olduğu enfeksiyon etkilerinin ortadan kaldırılması bozulmaya neden mikroorganizmaların yok edilmesini ilişkilendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Bireysel araştırma |
Mikrobiyolojiye giriş ve tarihçe, prokaryotik, ökaryotik mikroorganizmalar |
Anlatım |
2 |
Literatür tarama |
Mikrobiyal beslenme ve gelişim faktörleri, mikroorganizmaların üretilmesi |
Anlatım |
3 |
Web tabanlı araştırma |
Etken – konak ilişkisi, Bakteri genetiği |
Anlatım |
4 |
Bireysel araştırma |
Biyogüvenlik, Sterilizasyon, Dezenfeksiyon |
Anlatım |
5 |
Bireysel araştırma |
Laboratuar yöntemleri, Örnek alınması ve taşınması |
Örnek Olay |
6 |
Web tabanlı araştırma |
Kemoterapötik maddeler, Antibiyotiklerin etki mekanizması |
Anlatım |
7 |
Bireysel araştırma |
Vücut normal florası, konak Florasının önemi |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Web tabanlı araştırma |
Mikroorganizmaların infeksiyon oluşturma özellikleri |
Anlatım |
10 |
Bireysel araştırma |
Virusların yapısı, Virus genetiği, fajlar |
Anlatım |
11 |
Literatür tarama |
Mantarların yapısı, Mantarların üretilmesi |
Anlatım |
12 |
Literatür tarama |
Parazitoloji; Helmintler, Nematodlar, Cestodlar, Trematodlar |
Anlatım |
13 |
Bireysel araştırma |
Bağışık yanıtta yer alan hücre ve organlar, Bağışık yanıt mekanizması |
Anlatım |
14 |
Bireysel araştırma |
Sistemlere göre infeksiyonların tanımı |
Anlatım |
15 |
Literatür tarama |
Genel Tekrar |
Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Çilli, F. (2002). Mikrobiyoloji Ders Notları. |
Saygı, G. (2002). Temel Tıbbi Parazitoloji (2. Baskı). Sivas: Es-Form Ofset. |
Markell, E.K., John, D.T. (1999). Krotoski WA. "Markell and Voge's Medical Parasitology". Eight Edition. Philadelphia,. WB Saunders Company. |
Engelkirk, P.G., Engelkirk, J.D.(2016). Mikrobiyoloji. Edt: Baylan, Ö., Erdoğan, Ö. İstanbul Tıp Kitabevleri. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students can evaluate and apply the knowledge that is gained from lecture notes, application tools and visual and objective sources that support basic theoretical and practical courses,
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
They can monitor patient follow-up and, if necessary, they can apply appropriate drugs to the cardiopulmonary bypass system under the supervision of specialist doctors and anesthesiologist
|
|
|
|
3 |
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can make installation and applications on Heart-lung machines and other equipment
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
They can make the necessary applications in situations requiring first aid.
|
|
1 |
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can analyze the data related to patients and produces results.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can make all the practices relevant to perfusion in accordance with perfusion techniques
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can update their Perfusion-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can make the preparation and application of the Heart-Lung machine and other auxiliary equipment
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Compatible with Team work, individual responsibility can be fulfilled.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
10 |
4 |
40 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
3 |
15 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
45 |
0 |
99 |
|
Genel Toplam |
99 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|