TR EN

DEONTOLOJİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PER444 DEONTOLOJİ 8 2 2 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TURGAY DAĞTEKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. KIVANÇ DERYA PEKER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Etik kavramına dair kavramları, ahlaki kuralları ve değerler sistemini anlatmak ,sağlık çalışanının sahip olması gereken erdemleri, değerleri ve etik kodları tanımlamaya ilişkin bilgilerin ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Etik kavramına dair kavramları, ahlaki kuralları ve değerler sistemi ,sağlık çalışanının sahip olması gereken erdemleri, değerleri ve etik kodları

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Etik Kavramları açıklar.
Tıbbi etik tanımı ve ilkelerini açıklar.
Sağlık Alanında hukuk ve etik konularını açıklar.
Etik sorunları çözümleme yöntemlerini uygular.
Sağlık çalışanının sahip olması gereken erdemleri açıklar.
Ahlaki kuralları ve değerler sistemini açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Bireysel araştırma Genel Etik Kavramları Anlatım
2 Literatür tarama Tıbbi etiğe Giriş Anlatım
3 Literatür tarama Etik sorun çözümleme Anlatım
4 Bireysel araştırma Etik Çözümleme Örnek Olay
5 Bireysel araştırma Sağlık, Hukuk ve Etik Anlatım
6 Literatür tarama Sağlık Politikaları, Sağlık Sistemleri ve Tıbbi Etik Anlatım
7 Web tabanlı araştırma Uzmanlık Alanları ve Etik sorunlar Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Web tabanlı araştırma Eşitsizlikler ve etik Anlatım
10 Web tabanlı araştırma Perfüzyonistlik mesleğinin Sorumluluk ve yetkileri Anlatım
11 Bireysel araştırma Perfüzyonistlik mesleğinin etik değerleri Tartışma
12 Literatür tarama Mesleki ilişkiler Örnek Olay
13 Bireysel araştırma Mesleki örgütler Anlatım
14 Literatür tarama Ameliyathane ortamı ve çalışma koşulları ve etik Anlatım
15 Web tabanlı araştırma Güncel Etik Sorunlar Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Erdemir AD. Öncel Ö. Aksoy Ş. (2003) .Çağdaş Tıp Etiği. Nobel Tıp Kitapevi, İstanbul.
Pieper A. (1999) .Etiğe Giriş Ayrıntı Yayınları. İstanbul
Beauchamp TL, Childress J. (2001) .Principles of biomedical ethics. New York: Oxford University Press

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students can evaluate and apply the knowledge that is gained from lecture notes, application tools and visual and objective sources that support basic theoretical and practical courses,
1
2
They can monitor patient follow-up and, if necessary, they can apply appropriate drugs to the cardiopulmonary bypass system under the supervision of specialist doctors and anesthesiologist
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make installation and applications on Heart-lung machines and other equipment
1
2
They can make the necessary applications in situations requiring first aid.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can analyze the data related to patients and produces results.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make all the practices relevant to perfusion in accordance with perfusion techniques
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can update their Perfusion-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make the preparation and application of the Heart-Lung machine and other auxiliary equipment
1
2
Compatible with Team work, individual responsibility can be fulfilled.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 4 56
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 10 4 40
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 54 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0