TR EN

KULAK BURUN BOĞAZ HASTALIKLARI VE BAŞ-YÜZ ANOMALİLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
DKT201 KULAK BURUN BOĞAZ HASTALIKLARI VE BAŞ-YÜZ ANOMALİLERİ 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi DENİZ YILDIZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ALP HEPSEV
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Kulak, burun, boğaz hastalıkları ve baş-yüz anomalileri konusunda temel bilgi ve beceriler kazandırmak amaçlanmaktadır.
İçerik: Kafa kemikleri; Kulak anatomisi ve işitme fizyolojisi, Farinks anatomisi, Oral ve nazal kavite anatomisi ve fizyolojisi, Larenks anatomisi ve fizyolojisi, Anatomik yapıların işlevleri; Ses ve yutmadaki görevleri, Sık görülen KBB hastalıkları, Ses ve yutma bozukluğuna neden olan hastalıklar, Kraniofasiyal-orofasiyal anomaliler, interdisipliner çalışma prensipleri konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kulak burun ve boğaz yapılarını anatomi-fizyoloji temelinde açıklar.
Baş-boğaz bölgesinin anatomik yapılarını ve bu yapıların fizyolojik fonksiyonlarını tanımlar.
Kulağın anatomik yapılarını ve işitme sürecindeki rolünü açıklar.
Klinikte sık görülen otolanjiyolojik bozuklukların patofizyolojisi, klinik belirtileri, bulguları ve tedavi yöntemlerini tanımlar.
Ağız ve yüz bölgesinin normal embriyolojik gelişimini açıklar; ağız-yüz bölgesi anomalileri, bu anomalilere eşlik eden problemleri ve tedavi yöntemlerini açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Kulak, burun, boğaza giriş Anlatım, Sunum
2 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Kafa kemikleri, kulak anatomisi ve işitme fizyolojisi Anlatım, Sunum
3 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Farinks anatomisi, oral ve nazal kavite anatomisi ve fizyolojisi Anlatım, Sunum
4 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Larinks anatomisi ve fizyolojisi Anlatım, Sunum
5 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Anatomik yapıların işlevleri; ses ve yutmadaki görevleri Anlatım, Sunum
6 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Nazal kavite, larinks ve farinks muayene yöntemleri Anlatım, Sunum
7 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Sık görülen KBB hastalıkları Anlatım, Sunum
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Ses ve yutma bozukluğuna neden olan hastalıklar Anlatım, Sunum
10 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Vokal kord hastalıkları Anlatım, Sunum
11 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Burun hastalıkları Anlatım, Sunum
12 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Yutma bozukluğu yapan hastalıklar Anlatım, Sunum
13 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Kranyo fasiyal-orofasiyal anomaliler Anlatım, Sunum
14 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Kranyo fasiyal-orofasiyal anomaliler Anlatım, Sunum
15 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Klinik uygulamalar Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Prof. Dr. Can KOÇ, Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş Boyun Cerrahisi, Güneş Tıp Kitabevleri, 2013.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the basic information on the science of language and speech in order to identify and interpret necessary approaches for his/her patients.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies the main phenomenons, principles, processes and practices of language and speech science, explains the methods in the field and makes a basic level of analysis and evaluation.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to plan a proper language and speech therapy program via his/her theoretical and practical knowledge.
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To prepare the language and speech therapy profession according to ethical rules, assimilate the multidisciplinary approach, to prepare the necessary screening programs for healthy and / or problem groups in accordance with contemporary medical rules, to evaluate the patients with language and speech disorders, to identify the problems, and to find appropriate re / habilitation programs have the skills to prepare, determine the necessary tools and apply them.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collaborates with main medical fields.
4
2
Evaluates and interprets the problems about language and speech disorder of his/her patients guided by relevant specialist, asks consultation from other departments in case of need.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
In addition to measuring the effectiveness, continuity and quality of the services related to language and speech therapy, it also conducts training and practice studies on language and speech science.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Performs his/her duties of expertise in the eyes of judicial authorities and private and government agencies.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Enables the development of professional standards and policies, determines planning and execution of the assessment and rehabilitation approaches, identifies the efficient applications of new knowledge-based methods and programs and contributes to improve professional and technical standarts.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 65 0 156
Genel Toplam 156
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0