TR EN

FİZYOLOJİ I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BEY143 FİZYOLOJİ I 1 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi TURGAY DAĞTEKİN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İnsan vücudunu oluşturan tüm sistemlerin temel yapısı ve işleyiş mekanizmalarına ilişkilerin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: İnsan vücudundaki hücre, doku ve sistemlerin işleyiş mekanizmaları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

FİZYOLOJİYE GİRİŞ ,HÜCRE, DOKU, ORGAN VE SİSTEMLER
HÜCRE ORGANELLERİ VE HÜCRE TAŞIMA MEKANİZMALARI
VUCUT SIVILARININ DAĞILIMI ,ELEKTROLİTLER
KAN
DOLAŞIM SİSTEMİ
SİNİR SİSTEMİ
KAS VE İSKELET SİSTEMİ
ARA SINAV
KALP
SOLUNUM SİSTEMİ
SİNDİRİM SİSTEMİ
ENDOKRİN SİSTEMİ
ÜREME SİSTEMİ
BOŞALTIM SİSTEMİ

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Tanışma, Bireysel Araştırma FİZYOLOJİYE GİRİŞ ,HÜCRE, DOKU, ORGAN VE SİSTEMLER Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
2 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma HÜCRE ORGANELLERİ VE HÜCRE TAŞIMA MEKANİZMALARI Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
3 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma VUCUT SIVILARININ DAĞILIMI ,ELEKTROLİTLER Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
4 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma KAN Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
5 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma DOLAŞIM SİSTEMİ Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
6 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma SİNİR SİSTEMİ Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
7 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma KAS VE İSKELET SİSTEMİ Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma KALP Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
10 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma SOLUNUM SİSTEMİ Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
11 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma SİNDİRİM SİSTEMİ Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
12 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma ENDOKRİN SİSTEMİ Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
13 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma ÜREME SİSTEMİ Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
14 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma BOŞALTIM SİSTEMİ Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
15 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma SİSTEMLERE GENEL BAKIŞ Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Hall, J. E. Guyton H.E.(2016). Guyton and Hall Tıbbi Fizyoloji (13. ed). Elsevier.
Ganong, W. (2016) Ganong Tıbbi Fizyoloji (25. ed). McGraw Hill Ed.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the theoretical and practical concepts which comprise the required basic professional knowledge related to medicine and science.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Requires the level of nutrition and dietetics, medical and related science and technology defines the concepts of theoretical and applied knowledge-based.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe the advanced level of knowledge and skills in the fields of nutrition and dietetics based on medical and natural sciences,
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognize advanced level of theoretical and practical knowledge related to nutrients and nutrition, dietetics, community nutrition and institutional food service systems
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Take responsibility both as a team member and individually in order to provide that unforeseen complex activities faced in the practices in his/her field are carried out.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the advanced knowledge and skills s/he has acquired in his/her field with a critical approach.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Share his/her ideas and solution proposals for problems related to the issues in his/her field with professionals and non-professionals with the support of qualitative and quantitative data.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Discharge the responsibilities, duties and obligations in accordance with the rules and regulations of professional ethics related to nutrition and dietetics
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 65 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0