TR EN

ÇOCUK HASTALIKLARINDA BESLENME TEDAVİSİ VE UYGULAMALARI I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BEY343 ÇOCUK HASTALIKLARINDA BESLENME TEDAVİSİ VE UYGULAMALARI I 5 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. MÜNEVVER GAYE AYBEY
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Beslenme ile ilişkili çocuk hastalıkları, enerji ve besin ögesi gereksinimleri, hastalıklara uygun beslenme tedavisi planlanmasına yönelik bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Çocuklarda beslenme ile ilişkili hastalıkları, klinikte vaka izlemi çocuklarda beslenme durumunun saptanması yöntemleri prematüre bebeklerde, akut gastroenteritlerde, malnutrisyonda, karbonhidrat, protein, yağ malabsorbsiyonlarında, bazı çocuk hastalıklarında beslenme ilkeleri, sorunları ve önerileri, enerji ve besin ögesi gereksinimleri hesaplama ve gereksinimlere uygun diyet tedavisi planlama uygulamalarını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Çocuklarda beslenme ile ilişkili hastalıkları açıklar.
Çocuklarda beslenme durumunun saptanması yöntemlerini tanımlar.
Vaka örneklerinde çocuklarda beslenme durumunu değerlendirir.
Prematüre bebeklerde ve bazı çocuk hastalıklarında beslenme ilkelerini özetler.
Prematüre bebeklerde ve bazı çocuk hastalıklarında beslenme sorunlarını yorumlar.
Prematüre bebeklerde ve bazı çocuk hastalıklarında besin ögesi gereksinimlerini hesaplar.
Prematüre bebeklerde ve bazı çocuk hastalıklarında besin ögesi gereksinimlerine uygun diyet tedavisi düzenler.
Hastalıklara özgü formulaların ve ürünlerin özelliklerini kullanım alanlarına göre sınıflandırır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Web tabanlı araştırma Büyümenin İzlenmesi ve Klinikte Olgu İzlemi Sunum/anlatım Örnek olay Probleme dayalı öğrenme
2 Literatür tarama Web tabanlı araştırma Büyümenin İzlenmesi ve Klinikte Olgu İzlemi Sunum/anlatım Örnek olay Probleme dayalı öğrenme
3 Literatür tarama Web tabanlı araştırma Çocuklarda Enteral ve Parenteral Beslenme Sunum/anlatım Örnek olay Probleme dayalı öğrenme
4 Literatür tarama Web tabanlı araştırma Prematüre Bebeklerde Tıbbi Beslenme Tedavisi Sunum/anlatım Örnek olay Probleme dayalı öğrenme
5 Literatür tarama Web tabanlı araştırma Gastroenteritler ve Beslenme Tedavisi Sunum/anlatım Örnek olay Probleme dayalı öğrenme
6 Literatür tarama Web tabanlı araştırma Protein-Enerji Malnütrisyonu (PEM) ve Tıbbi Beslenme Tedavisi Sunum/anlatım Örnek olay Probleme dayalı öğrenme
7 Literatür tarama Web tabanlı araştırma Enfeksiyon Hastalıkları ve Tıbbi Beslenme Tedavisi Sunum/anlatım Örnek olay Probleme dayalı öğrenme
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Web tabanlı araştırma Karbonhidrat Emilim Bozuklukları ve Tıbbi Beslenme Tedavisi Sunum/anlatım Örnek olay Probleme dayalı öğrenme
10 Literatür tarama Web tabanlı araştırma Protein Emilim Bozuklukları ve Tıbbi Beslenme Tedavisi Sunum/anlatım Örnek olay Probleme dayalı öğrenme
11 Literatür tarama Web tabanlı araştırma Yağ Emilim Bozuklukları ve Tıbbi Beslenme Tedavisi Sunum/anlatım Örnek olay Probleme dayalı öğrenme
12 Literatür tarama Web tabanlı araştırma Karbonhidrat Metabolizması Bozuklukları ve Tıbbi Beslenme Tedavisi Sunum/anlatım Örnek olay Probleme dayalı öğrenme
13 Literatür tarama Web tabanlı araştırma Protein Metabolizması Bozuklukları ve Tıbbi Beslenme Tedavisi Sunum/anlatım Örnek olay Probleme dayalı öğrenme
14 Literatür tarama Web tabanlı araştırma Yağ Metabolizması Bozuklukları ve Tıbbi Beslenme Tedavisi Sunum/anlatım Örnek olay Probleme dayalı öğrenme
15 Literatür tarama Web tabanlı araştırma Onkolojik Hastalıklar ve Tıbbi Beslenme Tedavisi Sunum/anlatım Örnek olay Probleme dayalı öğrenme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Karaağaoğlu N, Şanlıer N. (2019). Anne – Çocuk Beslenmesi. 1. Baskı:Ankara, Hedef Yayıncılık.
Şanlıer N. (2019). Vakalarla Öğreniyorum: Çocuk Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi-1. 1. Baskı: Ankara, Hedef Yayıncılık.
Şanlıer N. (2019). Vakalarla Öğreniyorum: Çocuk Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi-2. 1. Baskı: Ankara, Hedef Yayıncılık.
Şanlıer N. (2019). Vakalarla Öğreniyorum: Çocuk Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi-3. 1. Baskı: Ankara, Hedef Yayıncılık.
Köksal G., Gökmen H. (2000). Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi. Hatiboğlu Yayınevi.
uskind D, Lenssen Polly. (2014). Pediyatrik Beslenme El Kitabı. Nobel Tıp Kitabevi.
Arlı M, Şanlıer N, Küçükkömürler S, Yaman M. (2017). Anne ve Çocuk Beslenmesi. Ankara, Pegem Akademi.
Gökçay, G, Garipağaoğlu, M. (2002). Çocukluk ve Ergenlik Döneminde Beslenme. İstanbul, Saga yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the theoretical and practical concepts which comprise the required basic professional knowledge related to medicine and science.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Requires the level of nutrition and dietetics, medical and related science and technology defines the concepts of theoretical and applied knowledge-based.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe the advanced level of knowledge and skills in the fields of nutrition and dietetics based on medical and natural sciences,
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognize advanced level of theoretical and practical knowledge related to nutrients and nutrition, dietetics, community nutrition and institutional food service systems
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Take responsibility both as a team member and individually in order to provide that unforeseen complex activities faced in the practices in his/her field are carried out.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the advanced knowledge and skills s/he has acquired in his/her field with a critical approach.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Share his/her ideas and solution proposals for problems related to the issues in his/her field with professionals and non-professionals with the support of qualitative and quantitative data.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Discharge the responsibilities, duties and obligations in accordance with the rules and regulations of professional ethics related to nutrition and dietetics
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 10 1 10
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 2 2 4
Uygulama 14 2 28
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 77 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0