TR EN

AİLE VE YAŞAM DİNAMİĞİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY105 AİLE VE YAŞAM DİNAMİĞİ 1 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. BEDRİYE ÇELİK KANCA
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Aile kavramının tarihsel gelişimine, dinamiğine, çocuk için önemine ve aile içi ilişkilerin düzenlenmesine ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Aile kavramı, sağlıklı ailenin özellikleri, ailede rol dağılımı, aile içi iletişim, aile yaşam döngüsü, değişen aile yapısı, aile içi sorunlar

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Ailenin tarihsel gelişimini açıklar.
Ailenin çocukla, ergenle, yetişkinle olan ilişkisini ilişkilendirir.
Aile bireyleri arasındaki ilişkilerin önemini savunur.
Aile sağlığını tehdit eden faktörleri sıralar.
Aile yaşam döngüsünü inceler.
Farklı anne baba tutumlarını karşılaştırır.
Aile eğitim ve danışma programları planlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Bireysel araştırma Ailenin tanımı türleri ve işlevleri Anlatım, Soru-Cevap
2 Literatür tarama Ailenin tarihsel gelişimi ve değişimi Anlatım, Beyin Fırtınası
3 Bireysel araştırma Aile kuramları Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
4 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Aile yaşam döngüsü Anlatım Örnek Olay, Tartışma
5 Literatür tarama Aile yaşam kalitesi Tartışma, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
6 Literatür tarama, Bireysel araştırma Aile yaşam eğitimi Anlatım Örnek Olay, Tartışma
7 Literatür tarama, Bireysel araştırma Aile yaşam eğitimi ve çocukların dönemleri Örnek Olay, Soru-cevap
8 - ARA SINAV -
9 Bireysel Araştırma, Grup Araştırması Aile ve çocuk Anlatım, Tartışma
10 Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma Çocuk Yetiştirme Tutumları Anlatım, Yaratıcı Çalışma Yöntemi,
11 Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Kriz ve Aile Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
12 Literatür tarama, Bireysel araştırma Ailede kriz yönetimi Anlatım, Tartışma
13 Web Tabanlı Araştırma, Literatür tarama Aile ve iletişim Tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi
14 Web Tabanlı Araştırma Ailede güven duygusu ve sosyalleşme Anlatım,Örnek Olay, Tartışma
15 Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Aile Danışmanlığı Örnek Olay, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Kuğuoğlu, S., Demirbağ, B.C. (Ed.).(2015). Aile Temelli Sağlık Yaklaşım. Ankara: Akademisyen.
Baran, G.(2016). Aile yaşam dinamiği. Ankara: Pelikan Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
4
2
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
4
3
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
4
2
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
5
3
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Formulates the thoughts and practices in the field.
4
2
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Joins actively to the teamwork.
4
2
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
4
3
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Works independently in researches and practices related to the field.
4
2
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 10 2 20
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 2 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 2 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 64 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0