TR EN

ANNE ÇOCUK BESLENMESİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY141 ANNE ÇOCUK BESLENMESİ 1 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. BUSE KERİGAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Gebelik ve emziklilik dönemindeki fizyolojik, metabolik ve endokrin değişiklikler ve bu dönemde beslenme ilkelerine, bebeklik, çocukluk ve adölesan dönemde beslenmenin önemine ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Beslenme ile ilgili genel kavramlar, gebelik-emziklilik dönemi, 0-1 yaş, okul öncesi, okul çağı çocuklarının ve adölesan dönemdeki beslenme sorunları ve yeterli ve dengeli beslenme ilkeleri

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Türkiye ve Dünyadaki gebe-emzikli, çocuk ve adölesan dönemlerine ilişkin beslenme sorunlarını ayırır.
Gebelik ve emziklilik döneminde beslenme özellikleri ve önerilerini özetler.
Anne sütünün önemini açıklar.
Okul öncesi, okul çağı ve adölesan dönemde beslenme özelliklerini ve önerilerini karşılaştırır.
0-18 yaş arası beslenme sorunlarını ayırır.
0-18 yaş arası beslenme önerilerini açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Derse giriş, Beslenme ile ilgili temel kavramlar Anlatım, Tartışma
2 Literatür tarama Beslenme ile ilgili temel kavramlar, Besin grupları Anlatım, Tartışma
3 Literatür tarama, Bireysel araştırma Besin grupları ve sağlıklı beslenme ilkeleri Anlatım
4 Bireysel araştırma Dünyada ve Türkiye’de çocuk beslenmesinin önemi ve uygulanan programlar Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
5 Literatür tarama, Bireysel araştırma Gebelik döneminde beslenme gereksinimleri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay
6 Literatür tarama, Bireysel araştırma Emziklilik döneminde beslenme gereksinimleri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay
7 Literatür tarama Anne sütünün önemi, bebeklik döneminde sık görülen beslenme sorunları ve öneriler Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Bireysel araştırma Okul öncesi dönemde beslenme Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
10 Literatür tarama Okul öncesi dönemde sık görülen beslenme sorunları ve öneriler, menü örnekleri hazırlama ve sunma Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
11 Literatür tarama Okul çağı çocuklarda beslenme Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
12 Literatür tarama, Bireysel araştırma Okul çağı çocuklarda görülen beslenme sorunları ve öneriler, menü örnekleri hazırlama ve sunma Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
13 Bireysel araştırma Adölasan dönemde beslenme Anlatım, Tartışma,Örnek Olay
14 Literatür tarama Adölasan dönemde görülen beslenme sorunları ve öneriler, menü örnekleri hazırlama ve sunma Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay
15 Bireysel araştırma Özel durumlarda beslenme Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Arlı, M., Şanlıer, N., Küçükkömürler, S. & Yaman, M. (2017). Anne ve Çocuk Beslenmesi. Ankara: Pegem Akademi.
Gülden, K., Gökmen, H. (2017). Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi. (6.Baskı). Ankara: Hatiboğlu.
Karaağaoğlu, N., Eroğlu Samur G., (2017). Anne ve Çocuk Beslenmesi. (5.Baskı). Ankara: Pegem.
Baysal, A., (2018) Beslenme. (17.Baskı). Ankara: Hatiboğlu.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
4
2
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
4
3
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
4
2
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
4
3
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Formulates the thoughts and practices in the field.
4
2
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Joins actively to the teamwork.
4
2
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
4
3
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Works independently in researches and practices related to the field.
4
2
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 2 1 2
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 9 1 9
Ödev 2 1 2
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 1 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 8 1 8
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 57 0 71
Genel Toplam 71
Toplam İş Yükü / 25.5 2,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0