Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CGY145 |
FİZYOLOJİ |
1 |
4 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
İnsan vücudunu oluşturan tüm sistemlerin temel yapısı ve işleyiş mekanizmalarına ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
İnsan vücudundaki hücre, doku ve sistemlerin işleyiş mekanizmaları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Homeostasis kavramını ve fizyolojik düzenleme mekanizmalarını açıklar. |
Kanın görevlerini ve kan hücrelerinin özelliklerini sıralar. |
Sinir sisteminin temel özelliklerini açıklar |
Kas kasılma mekanizmasını açıklar. |
Dolaşım sisteminin bölümlerini ve özelliklerini açıklar. |
Solunum sisteminde gaz transportunun ana mekanizmasını açıklar. |
Sindirim sisteminin temel görevlerini sıralar. |
Hormonların salınma mekanizmalarını ve etkilerini sıralar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Tarama |
Fizyolojiye giriş, homeostaz ve vücut kontrol sistemleri |
Anlatım |
2 |
Literatür Tarama |
Vücut Sıvılarının Dağılımı,Elektrolitler, Hücre Transport Mekanizmaları |
Anlatım |
3 |
Bireysel Araştırma |
Kan Fizyolojisi |
Anlatım |
4 |
Bireysel Araştırma |
Sinir Fizyolojisi |
Anlatım, Sunum |
5 |
Bireysel Araştırma |
Kas Fizyolojisi |
Anlatım, Sunum |
6 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Dolaşım Fizyolojisi |
Anlatım |
7 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Solunum Fizyolojisi |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Sindirim Fizyolojisi |
Anlatım |
10 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Boşaltım Fizyolojisi |
Anlatım, Sunum |
11 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Duyu fizyolojisi |
Anlatım, Sunum |
12 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Endokrin fizyoloji |
Anlatım, Sunum |
13 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Üreme Sistemi |
Anlatım, Sunum |
14 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Egzersiz fizyolojisi |
Anlatım, Sunum |
15 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Bağışıklık sistemi fizyolojisi |
Anlatım, Sunum |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Hall, J. E. Guyton H.E.(2016). Guyton and Hall Tıbbi Fizyoloji (13. ed). Elsevier. |
Ganong, W. (2016) Ganong Tıbbi Fizyoloji (25. ed). McGraw Hill Ed. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Formulates the thoughts and practices in the field.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Joins actively to the teamwork.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Works independently in researches and practices related to the field.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
1 |
14 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
7 |
4 |
28 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
7 |
3 |
21 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
58 |
0 |
149 |
|
Genel Toplam |
149 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|