TR EN

ÖZEL EĞİTİM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY144 ÖZEL EĞİTİM 2 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Özel eğitimin kavram ve ilkelerinin, özel eğitim gerektiren bireyler ve özelliklerinin ifade edilmesini, özel eğitimle ilgili güncel konulara ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Özel Eğitimin Amaç ve İlkeleri, Özel Eğitimin Tarihçesi, Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Gereksinim Alanları, Özel Gereksinimli Çocukların Değerlendirilmesi ve Gelişimsel Tanılama, Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Olan Ailelerin Yaşadığı Sorunlar, Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Anne-Babaların Eğitimi, Özel Gereksinimli Çocukların ve Ailelerinin Sahip Oldukları Haklar, Özel Eğitimin Türkiye’deki Güncel Durumu.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Özel eğitimin amacını açıklar.
Özel eğitimin ilkelerini ayırır.
Doğum öncesi, sırası ve sonrasında yaşanan komplikasyonları çocuk gelişimi ile ilişkilendirir.
Özel gereksinime ihtiyacı olan bireyler arasındaki farkları ayırt eder.
Meslek tanımı ve görev alanını açıklar.
Meslek etiğine bağlı kalır.
Meslek etiğine uygun harekete geçer.
Disiplinler arası çalışma felsefesine bağlı kalır.
Diğer meslek elemanlarıyla işbirliğini savunur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Özel Eğitime Giriş Anlatım, Soru-Cevap
2 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Özel Eğitim Süreci, İlkeleri, Tanılama ve Değerlendirme, Özel Eğitimin Yöntemleri Anlatım, Örnek Olay
3 Bireysel Araştırma, Grup Araştırması Özel Eğitimin Tarihsel Gelişimi Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
4 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma BEP-Kaynaştırma Eğitimi Anlatım, Beyin Fırtınası
5 Literatür Tarama, Grup Araştırması Görme Yetersizliği Olan Çocuklar ve Eğitimleri Anlatım, Tartışma, Örnek Ola
6 Bireysel Araştırma, Grup Araştırması İşitme Yetersizliği Olan Çocuklar ve Eğitimleri Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
7 Literatür Tarama, Grup Araştırması Bedensel Yetersizliği Olan Çocuklar ve Eğitimleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Bireysel Araştırma, Grup Araştırması Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklar ve Eğitimleri Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
10 Literatür Tarama, Grup Araştırması Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklar ve Eğitimleri Anlatım, Örnek Olay, Beyin Fırtınası
11 Web Tabanlı Araştırma, Grup Araştırması Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar ve Eğitimleri Anlatım, Soru-cevap
12 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri Anlatım, Tartışma
13 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Otizm Spektrum Bozukluğuna Sahip Çocuklar ve Eğitimleri Anlatım, Örnek Olay
14 Web Tabanlı Araştırma, Grup Araştırması İletişim, Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
15 Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Genel Tekrar Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Baykoç, N. (2011). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Ankara: Eğiten Kitap.
Özsoy, Y. Özyürek, M. ve Eripek, S. (2001).Özel Eğitime Giriş. Karatepe Yayınları, Ankara.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
5
2
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
3
3
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
3
2
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
5
3
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Formulates the thoughts and practices in the field.
2
2
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Joins actively to the teamwork.
4
2
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
3
3
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Works independently in researches and practices related to the field.
5
2
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 3 3 9
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 3 5 15
Rapor Yazma 3 5 15
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 3 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 3 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 123
Genel Toplam 123
Toplam İş Yükü / 25.5 4,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0