TR EN

ERKEN MÜDAHALE YAKLAŞIMLARI VE GELİŞİMSEL RİSKLER DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY245 ERKEN MÜDAHALE YAKLAŞIMLARI VE GELİŞİMSEL RİSKLER 3 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. BEDRİYE ÇELİK KANCA
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Erken Müdahale İle İlgili Tanım ve Kavramlar, Erken Müdahale Programlarının Amaçları,Erken Müdahalede Hedef Kitle, Gelişimsel Risk Faktörleri,Erken Müdahalede Gelişimsel Triaj (gelişimsel öncelikler), Erken Müdahale Modelleri, Erken Müdahalede İşbirliği, Erken Müdahalede Geçiş ve Dahil Olma, Dünyada ve Türkiye’de Erken Müdahale Yaklaşımlarına ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Erken Müdahale İle İlgili Tanım ve Kavramlar - Erken Müdahale Programlarının Amaçları - Erken Müdahalede Hedef Kitle - Gelişimsel Risk Faktörleri - Erken Müdahalede Gelişimsel Triaj (gelişimsel öncelikler) - Erken Müdahale Modelleri - Erken Müdahalede İşbirliği - Erken Müdahalede Geçiş ve Dahil Olma - Dünyada ve Türkiye’de Erken Müdahale Yaklaşımları - Erken Müdahale Programı Geliştirme ve Yaklaşımlar

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Erken müdahale ile ilgili kavramları açıklar.
Erken müdahale programlarının amaçlarını özetler.
Gelişimsel risk faktörlerini ve koruyucu faktörleri açıklar.
Risk ve koruyucu faktörleri dikkate alarak erken müdahale programı oluşturur.
Erken müdahalede gelişimsel öncelikleri açıklar.
Dünyadaki ve Türkiyedeki erken müdahale yaklaşımlarını karşılaştırır.
Erken müdahalede yeni eğilimleri açıklar.
Erken müdahale ve risk faktörleri ile ilgili çalışmaları yorumlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Ders tanıtım ve uygulama bilgilerinin açıklanması, Dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması, Erken müdahale tanım ve kavramlar Anlatım, tartışma
2 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme Erken müdahale programının amaçları Anlatım, tartışma, soru-cevap
3 Literatür tarama Erken müdahale hedef kitle Anlatım, Beyin fırtınası
4 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme Gelişimsel risk faktörleri ve koruyucu faktörler Anlatım, örnek olay
5 Literatür tarama Erken müdahalede gelişimsel öncelikler Anlatım, örnek olay, soru-cevap
6 Literatür tarama, Bireysel Araştırma Erken müdahale modelleri Anlatım, tartışma, beyin fırtınası
7 Literatür tarama, Bireysel Araştırma Genel Tekrar Anlatım, tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme Erken Müdahalede İşbirliği Anlatım, tartışma, beyin fırtınası
10 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme Erken Müdahalede Geçiş ve Dahil Olma Anlatım, örnek olay
11 Görsel Kaynaklar, web tabanlı öğrenme Dünyada Erken Müdahale Yaklaşımları Anlatım, soru-cevap, örnek olay
12 Görsel Kaynaklar, web tabanlı öğrenme Türkiye’de Erken Müdahale Yaklaşımları Anlatım, örnek olay, soru-cevap
13 Bireysel Araştırma, Grup Araştırması Erken Müdahale Programı Geliştirme ve Yaklaşımlar Anlatım, Yaratıcı Çalışma Yöntemi
14 Bireysel Araştırma, Grup Araştırması Erken Müdahale Programı Geliştirme ve Yaklaşımlar Anlatım, Yaratıcı Çalışma Yöntemi
15 - Konu tekrarı -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Crawford, M.J. Her Gün Erken Müdahale. Ankara: Nobel.
Stile, S., & Hudson, B. (1993). Early Intervention with children who are gifted. In DEC Reccomended practices: Indicators of Quality in Programs for Infants and Young Children with Special Needs and Their Families (pp. 127-139). Pittsburgh, PA: Division of Early Childhood, Council for Exceptional Children.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
4
2
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
5
3
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
3
2
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
5
3
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Formulates the thoughts and practices in the field.
4
2
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Joins actively to the teamwork.
4
2
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
4
3
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Works independently in researches and practices related to the field.
5
2
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 3 36
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 2 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 2 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 52 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0