TR EN

SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY249 SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİM 3 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Sosyal ve duygusal gelişimle ilgili temel kavramlar, sosyal duygusal gelişimle ilgili kuramlar, sosyal ve duygusal gelişimi etkileyen etmenler, yaşlara göre sosyal duygusal gelişime ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Sosyal ve duygusal gelişimle ilgili temel kavramlar, sosyal duygusal gelişimle ilgili kuramlar, sosyal ve duygusal gelişimi etkileyen etmenler, yaşlara göre sosyal duygusal gelişim, sosyalleşme ve sosyal etkileşim, sosyal duygusal gelişimi destekleyici yöntem ve yaklaşımlar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sosyal ve duygusal gelişimle ilgili temel kavramları açıklar.
Sosyal ve duygusal gelişimle ilgili kuramları karşılaştırır.
Sosyal ve duygusal gelişimi etkileyen faktörleri açıklar.
Sosyal duygusal problemi olan çocukları seçer.
Sosyal duygusal gelişimi destekleyici yöntem ve yaklaşımları karşılaştırır.
Çocuğun gereksinimleri doğrultusunda sosyal-duygusal gelişimi destekleyici programlar tasarlar.
Çocuğun gereksinimlerine uygun sosyal-duygusal gelişimi destekleyici programları uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Sosyal ve duygusal gelişimle ilgili temel kavramlar Anlatım
2 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme Sosyal duygusal gelişimle ilgili kuramlar Anlatım, tartışma
3 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme Sosyal duygusal gelişimle ilgili kuramlar Anlatım, tartışma, bireysel çalışma
4 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme Sosyal duygusal gelişimle ilgili kuramlar Anlatım, tartışma, bireysel çalışma
5 Literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma Sosyal ve duygusal gelişimi etkileyen etmenler Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması
6 Literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma Sosyal ve duygusal gelişimi etkileyen etmenler Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması
7 Literatür tarama Konu tekrarı grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Bireysel araştırma, web tabanlı araştırma Yaşlara göre sosyal duygusal gelişim Anlatım, beyin fırtınası
10 Bireysel araştırma, web tabanlı araştırma Yaşlara göre sosyal duygusal gelişim - 0-3 yaş Anlatım, beyin fırtınası, tartışma
11 Bireysel araştırma, web tabanlı araştırma Yaşlara göre sosyal duygusal gelişim - 3-6 yaş Anlatım, bireysel çalışma
12 Bireysel araştırma, web tabanlı araştırma Yaşlara göre sosyal duygusal gelişim - okul dönemi Bireysel çalışma, anlatım
13 Bireysel araştırma, web tabanlı araştırma, grup araştırması Yaşlara göre sosyal duygusal gelişim - ergenlik dönemi Anlatım, grup çalışması, beyin fırtınası
14 Literatür tarama Sosyalleşme ve sosyal etkileşim Anlatım
15 Literatür tarama Sosyal duygusal gelişimi destekleyici yöntem ve yaklaşımlar. Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Bee, Boyd (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbul: Kaknüs.
Metin Baysal, N. (Ed.) (2019). Doğum Öncesinden Ergenliğe Çocuk Gelişimi. Ankara: Pegem Akademi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
3
2
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
2
3
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
5
2
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
4
3
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Formulates the thoughts and practices in the field.
3
2
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Joins actively to the teamwork.
2
2
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
4
3
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Works independently in researches and practices related to the field.
4
2
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 3 42
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 2 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 2 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 48 0 108
Genel Toplam 108
Toplam İş Yükü / 25.5 4,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0